Thursday, March 27, 2008

The story of Planica 2008 *uncensored version* Part 2

Första delen (första dagarna) kan ni läsa HÄR

Friday:
Var vi döda i backen eller var vi döda? Tad kunde inte förstå mitt sätt att prata med en viss person. "Vad ska jag göra? hoppa på och hångla upp honom eller vad?!" "Ja, typ =D"

Kiss & Fly båset fanns. Kameramannen envisades med att filma Morgi's flickvän Kristina varvat med mig, detta var lite ironiskt kul, Kristina höll dock inte med. Inte för att vara egocentrisk, men tycker någon av er att hon liknar någon annan?

Schlieri vann, överlägset 232,5 meter och därmed även nytt österrikiskt rekord =) Hade något dåligt humör denna kväll. Började med att en gubbe ville slå ihjäl Thomi, självklart slängde jag mig emmellan, fick fina blåmärken efter att ha blivit slängd in i baren. Jag försökte med allt t.o.m. orden "låt honom var han är en liten unge", inget funkade och Thomi blev skitförbannad för att jag sagt detta. Killen släppte Thomi först när även Jossan hjälpt till att banka det hårdaste hon kunde på hans arm, han höll jue på att strypa honom. Hela Thomi's t-shirt var söndertrasad och han hade inga nice:iga märken på hals och armar. Thomi var skitarg, han ville ta en flaska och drämma i skallen på killen. Jag blev så rädd att jag nästan börja böla när jag höll om honom, sa åt honom att han skulle slå ihjäl honom han var jue sisådär 5 gånger större. Thomi sa OK tillslut och sa att han skulle gå och byta sin tröja, så han gick.

Jag var i upplösningstillstånd, speciellt när denna gubben blev åter insläppt och denna gång började leta efter Ilia (som även han försökt hjälpa Thomi), jag blev skitförbannad på vakten börja skrika på han vad fan han höll på med? va fan han släppte in denna gubbe för igen, som nu var ute efter Ilia och om han inte genast slängde ut honom skulle jag ringa polisen. Jag orkade inte mer, Linka och Zayonc följde med mig hem, jag bytte om och vi drack mer sprit, jag behövde sprit, hela jag skakade. När vi kom tillbaka kom Thomi också. Träffade honom på toa, han var arg på mig och sa att allt var pinsamt. I mitt tillstånd förstod jag inte allt rätt. Trodde att han menade att vi fick hjälpa honom i slagsmålet, så var inte fallet, för Thomi hade mina ord "Han är bara en liten unge" tagit jävligt hårt...

Lämnade Papa Joe tidigt (aspackad självklart, blir så med ett intag på 10 Red Bull och sen bara sprit, självklart ingen mat). Jag, Cikl och Emi underhöll oss i sängen i köket, vi skrattade så vi höll på att dö, åt allt och inget, vi bara skrattade. egentligen var det inget kul denna person kläckte ur sig, inte kul för det minsta, men vi var så fulla, så jag tror inte det hade spelat någon roll vad han sagt så hade vi gapflabbat. Sedan kom även Tad och joina. Detta var sista natten, sista gången. Reflektionerna nästa dag fick mig att inse, att detta var way under my dignity, way under my level. Vissa är kanske äldre, killarna jag umgås mycket med är ännu yngre, men det är inte åldern som räknas, det är huvudet. Alkohol dämpar dock allt, även vårt omdöme och våra krav.

Saturday:
Hela dagen började ganska kasst. Pga flera skäl. Lagtävlingen gick åt helvete, Österrikarna lyckades dock tillslut ta tredjeplatsen iaf. Schlieri var inte glad. Det var fest i backhopparbyn, d.v.s. bland deras hus. Alla blev så jävla fulla, däribland även jag. ALLA var där. Shota och dricka vin, utan att käka är inte alltid bästa idéen, speciellt inte när jag och Tad skulle åka till Klagenfurtofficiell middag med sponsorer för Skijumping.pl kl. 16. (och ja jag skulle köra). Något väldigt viktigt diskuterades med presssekreteraren för Polska Skidförbundet (PZN), men det tar vi en annan gång :) Vet inte vad jag ska berätta om denna festen. Aga var t.ex. så full att hon hade 2 par solglasögon på sig, så skulle hon sätta ett tredje på huvudet, men tänkte inte alls på att hon hade en Red Bull i handen så det rann över hela henne, men hon märkte typ inget...haha...

Blev arg på Koti blev jag också. Han tvingade mig att gå i 5 minuter, så skulle han snacka med Tad.
T: Vad har hon gjrt dig? Varför skulle hon gå?
K: Inget..hehe..Du vet jag gillar bara att tetas med henne. Hon får jue allt hon vill.
T: Hon har inte fått allt hon vill. *tittar på en viss 3S som sitter till vänster*
K: *tittar på 3S* Än.

T: Än?

K: Ja, än...

När Tad framförde detta samtalet till mig blev jag förbannad. Varför? Jo, för detta sätter mig i en ännu mer oviss situation. Ännu mer saker att undra över, då Koti egentligen tycker att jag har ihop med med Morgi, men men...Säsongen är över, vi får se...

Snabbombyte hemma och sen köra iväg till middagen. Sjukt gott, jag käka mega-scampi med basmatiris och bladspinat. Därtill drack jag Aperol gespritzt (ja, jag vet lyckat köra bil redan efter massa alkohol och sen dricka ännu mer till maten). Middagen var trevlig, men vi stack kl. 18.30 tillbaka till Kranjska Gora.

Drack Baylie's hemma innan vi stack ut. Det första jag ser när jag kommer
in på Papa Joe är 3S's föräldrar och hans manager (jag trodde jag skulle dö), så fort de ser mig ropar de "Hey Vicky!" och jag bara kände att jag behövde sprit. De stod så strategiskt att de såg var man än befann sig i lokalen. Jag, Marta & Aska gick och dansade (självklart var även detta mitt framför "3S-folket".) Jag kände mig som på en audition "Are you good enough for our son?!". Ilia kom och joina, en kille började försöka dansa med mig bakifrån, jag plockade bort honom, men han gav inte upp. Ilia blev förbannad och började slåss med honom (ja, allt framför ni vet vilka). Jag fick slänga mig på Ilia och börja skälla på honom trycka ut honom i andra rummet. Han bara att han ska döda killen, killen hade nämligen lyckats få in en smäll och Ilia hade ett hack under vänstra ögat. Han fick en örfil av mig för att han inte kontakterade, lyssnade inte alls på mig, jag sa åt honom att gå ut (eller rättare skrek, allt självklart med "rätt" publik). Han lugnade ner sig, men skulle tillbaka in på dansgolvet, på vägen dock (ca 2 meter från var vi stod), försökte han börja slåss med 3S's pappa, jag tappade hakan och trodde jag skulle dö, jag drog tag i honom och smällde till honom två gånger och frågade vad fan han höll på med?! Jag ville sjunka genom jorden. Detta var inte hur jag ville presentera mig den kvällen.

3S-folket gick senare, vi drack en massa, Thomi dök upp, Linka bölade, Japanerna dansade på borden (gRRR..mina dansbord), Linka hade ihop det med Hjuston (som tröst). Jag umgicks med Carl, sen bråkade vi (ovanligt va?!). Carl blev så sur att han inte ens sa hejdå när han gick, just i det tillfället sket jag i det för jag var med Thomi. Thomi var duktigt packad, jag med för den delen, vi hade käkat en kebab var och jag mådde så illa (jag åt jue typ inget i Planica och helt plötsligt käka en ganska stor del av en kebab?!). Blev även kallad Piotr Zyla's fru, av flera människor, fattar inte var de ser likheten, jag mena hon är mörkhårig för det första, kan då bättre förstå ungen i backen som ville ha High five av mig och sen helt upphetsad sa till sina kompisar att han high five:at Morgi's flickvän (där har vi om något fler likheter).

Körde Thomi till hotellet (ja, jag vet jag är störd), en sträcka på ca 7km, blev stoppad 3 gånger av polisen (inte pga min körning!), alla vägarna är jue typ avspärrade, och Thomi bodde på hotellet i flygbacken. Sen fick jag följa med honom upp på rummet, självklart längst upp, 3 våningar och varje våning vi gick förbi så kollade det ut backhoppare (skitlyckat att bli sedd gående upp med Thomi då ja). Lämnade av honom på rummet, trots mindre protester och åkte tillbaka hem. Spekulationerna eller sk "folk som vet vad vi gjorde och det spelar ingen roll vad jag säger" finns det många. Hjälper jue inte att folk redan sen innan tror att vi har ihop det...jaja.. 1989 är en bra årgång ;D

Söndagen får ni inom de närmaste dagarna :)

puSS,
xXxVickanxXx

12 comments:

Malin said...

oj mycket bråk.Varför skulle han slåss med pappan för?Haha pinsamt värre.Och vad har vi sagt om att köra när man har druckit;)Lät iallafall som ni hade roligt.Koti oh yes haha man blir lite nyfiken på samtalet där..
Hahaha Aga haha det känns lite typiskt henne faktikst.Fan va skoj

Vicky M said...

ja han ville slåss..haha..kom just på att du jue tussat med ilia...hrhrhr...

Malin said...

haha tussat?om det betyder "sovit tillsammans utan att göra något" så ja men visst:)

Vicky M said...

stamordet tuss kan användas i olika former, tussig, tussigt, tussi, tussat etc :D Det kan även betyda lite olika saker i ditt fall, haft ihop det light version ;P

pusss :D

Malin said...

haha ojoj en massa tussiga ord hehe.Jag förstår eller mer inte haft det ihop det alls.Roligt att ungarna trodde att du vara M´s flickvän haha..

Och jossan om du nu läser jag tycker att du är lite dålig med att komentera

Vicky M said...

hahha,,bra där malin bara på henne :D
nu ljuger du malino :D vaddå inte haft igop det alls va va va, räknas inte hångel längre?! :P och lite annat..hrhrhr...

det e bra med tussiga uttryck också, minns du vårt "eller nåt :P" jag halvler fortfarande konstigt och tänker efter när jag säger det och börjar fnissa om någon annan säger det..haha

Malin said...

haha ja jag känner att hon måste vakna till liv lite:) haha what?Det där har jag inget minne av.Jag har inte hånglat med någon där borta eller iallafall inte honom haha.

Haha ja eller nåt är fan klockrent!Fyfan vad vi körde med det förut.Haha skön du är!

Tasja said...

Malino! Vad ska jag kommentera? Att jag slog sönder handen på en idiot för Thomis skull, sen var han inte ens tacksam???

Eller att jag grät som en gris hela dagen efter Cikl hade kul?? Folk glodde på mig i backen men kunde liksom inte få tårarna sluta rinna fast jag försökte....

Eller att jag missade Lacky för ingen berättade för mig om den där festen i hoppbyn och jag är deprimerad som fan över det??

Fast det hände kul saker också det gjorde det. :)

Vicky M said...

inte va arg på Thomi, han var så himla förbannad :( jag fick inte tack jag helelr, han var jue förbannad på mig istället i två dagar.

och Cikl, ja du vet, hela situationen var sjuk onödig och en massa alkohol inblandat.

och backhopparbyn var det jue stängd fest, inte ens tad kom in egentligen, han fick lämna sin camera för att gå in och leta efter mig :/

jag e iaf glad att allt löste sig tillslut :)**

Tasja said...

Fast för att vara en stängd fest var det en massa löst folk där inne måste jag säga. Men jaja missat honom har jag ju redan och det går ju inte att ändra på.

Resten löste sig skönt nog ja <3

Och handen har läkt! Är inte och var aldrig arg på Thomi så ingen fara...;)

Malin said...

Precis allt löste sig ju som tur var:) Menade inte enbart just det här inlägget utan mer generellt och killar är idioter när de har druckit iallafall de flesta.Ska de inte bråka så hittar de på något annat idiotiskt.

Vicky M said...

ja, det var mycet löst folk därinne, men det var bara för att vissa av backhopparna gav oss sina akkrediteringar. svenskarna var dock bajs och vägra låna ut sina. frågade iofs inte carl eller johan, men de andra två ville ens inte låna ut när någon skulle på toa, idioter!