Monday, March 31, 2008

Vicky and the "27 dresses"

Aga duschar, så då tänkte jag ta tillfället i akt och skriva om biofilmen som jag, Kaytan och Karro var på, 27 dresses. Katherine Heigl spelar huvudrollen som den eviga brudtärnan. James Marsden är bara så tussigt söt filmen igenom, och riktigt snygg (shit jag vet han är gammal, jag borde söka hjälp!! ;P). Svenskt bidrag, spelar ev av birollerna, Malin Åkerman, lugnt snyggaste tjejen i filmen.

Tycker det är svårt att förklara filmen utan att avslöja för mycket. Den handlar om att våga eller snarare inte våga lita på folk, att ha en dröm, men alltid bara vara en åskådare när drömmen går i uppfyllelse för någon annan. Om skoj och äkta kärlek, om saker man inte trodde skulle inträffa, men som inträffar.

Det var exakt den här filmen jag behövde, en film med ett lyckligt slut, just ett sådant slut, så att man fortsätter tro på att dreams can come true. Ögonen var tårfyllda, men för risk att maskaran skulle rinna stannade tårarna just där (övning ger färdighet). En smart romantisk komedi, där t.o.m. jag skrattade högt =) Högst sevärd!
After serving as a bridesmaid 27 times, a young woman wrestles with the idea of standing by her sister's side as her sibling marries the man she's secretly in love with.
puSS,
xXxVickanxXx

No comments: