Thursday, April 10, 2008

Det är över mellan Kungen och mig :(

Tror en hel del av er har funderat på vem, eller vad fan Kungen är för något? Det började för några dagar sedan, när jag mer exakt skrev att "Vänninorna & Kung Carl" skulle hjälpa mig att ta en paus. "Vänninorna & Kung Carl" (även kallad Kungen) är en bok som jag fick ihop med mitt übersöta armband av Malin i födelsedagspresent. När jag började läsa den 375 sidor tjocka boken, så kunde jag inte sluta. Och igår läste jag ut den. Det är en svensk bok skriven av Kicki Norman. Boken ser så där typisk käck ut, rosa, guldig och ett par Pucci (eller eventuellt Dior)-liknande sandaletter på framsidan. Lite segt skriven är den på sina håll, d.v.s. man ögnar över ett par meningar då omgivningen på restaurangerna eller barerna är beskriven, fast kanske bara är jag eftersom jag vet hur de flesta ställena som beskrivs ser ut då jag varit där. Den har fått 4 av 5 av Glamour, jag skulle nog ge den ungefär samma, kanske 3,5... En bra chiclit bok som man inte kunde sluta läsa :)

Sara har ett glammigt jobb på tidskriften Gloria och är lyckligt kär i sin kille. Men tyvärr gör han slut – han har kommit på att hon förtjänar något bättre. Men otur i kärlek ger tur på jobbet. För att glömma sliter Sara hårt på redaktionen och ligger bra till, i alla fall så länge hon gör som chefen säger och inte går upp i vikt. Men är det verkligen vad hon vill? Och hur kommer det sig att den dryge överklasskillen Nicklas dyker upp överallt? Och framför allt, varför dyker han upp när Sara är utklädd till smurf och exet dejtar sin nya flickvän bara en meter därifrån? Lyckligtvis finns det alltid tid för det som gör att Sara trots allt överlever: terapisamtal och drinkar med väninnorna i baren på Kung Carl.
puSS,
xXxVickanxXx

No comments: