Wednesday, April 09, 2008

Gränsen sätts efter överdrift?

Strax efter kl. 20.00 kom jag hem från gymmet. För mig finns det inget som heter sätta gränser. Blev dock förvånad över hur pass bra kondition jag ändå hade, det hade jag inte väntat mig, eller så bedövade jag mig helt enkelt och Red Bull:en både i dryckform och i tankeform bedövade allt vad dålig kondis heter. Först blev det iaf drygt 30 minuter på en Cross Country Runner, sedan drygt 45 minuter på ett löpband, först 30 minuter powerwalk i uppåtbacke, sedan 10 minuter löpning i uppförsbacke, sedan 5 minuters löpning på rakt spår och sen avslutades det med ca 5 minuter gång (jag använder mig oftast av manuellt program).

Därefter gick jag till rollerstudion (Power Plate-effekt) och bältena, blodcirkulation you know.

Innan jag gick till gymmet så hade jag fått i mig 2 skivor lax och druckit 1,5dl Fitnessjuice (guarana,
koffein och så). Till träningen drack jag en Red Bull. När jag kommit till omklädningsrummet (efter träningen) gick jag på toa. Jag hade ingen energi kvar i kroppen (well, inte så konstigt när man inte äter). Jag kände hur blek jag blev, satte mig på bänken, satte huvudet mellan benen, sen var jag borta. Jag svimmade, av utmattning. En kvinna kom fram och började skaka lätt på mig och frågade hur det var med mig. Det är OK, lite mycket träning bara, svarade jag.

Var detta en gräns för mig? Absolut inte. Jag ser inte svimmning som en gräns, det ser jag som ett tydligt resultat på att kroppen jobbat på sitt yttersta. Jag gick till vitaminbaren, beställde en apelsinjuice, kände mig fortfarande svimfärdig, så jag satte mig i soffan, drack juicen och sms:ade Carina om hon skulle komma dit, då klockan började närma sig åtta. Skulle hon kommit skulle jag tagit ännu ett passCross-Runnern eller löpbandet... Tycker ni jag är korkad? Nä, motivation heter det...

Carina orkade dock inte, så blev för mig att dricka up 0,5l juice, stoppa hörlurarna i öronen och gå hemmåt. Hemma drack jag 3dl O'Boy (lättmjölk of course) och åt 150g haricots verts.

Nu ligger jag här i min mysiga rosa JL-tröja och känner mig duktig. Förbränningsmaskinerna är asbra för var och en har egen tv och 39 kanaler att välja mellan :D

puSS,
xXxVickanxXx

6 comments:

Tasja said...

Fast träna så hårt och inte äta rätt gör inte att du bränner fett...tänk på det bara :=)

Vicky M said...

jodå, du förbränner allt som går att förbränna :D och jag äter jue lax, det är omega 3 baby :D

tessan* said...

Korkad, ja absolut =P Klart att du måste se de som din kropp inte mår bra om du svimmar, herregud. Du måste äta, jag skulle dock valt enligt GI metoden. Tror inte på att byta tex lunch mot 4 godisbitar eller dricka en massa red bull.

Tasja said...

Klart du förbränner men iaf jag vill inte förbränna musklerna utan fettet :)

Vicky M said...

jag vill förbränna allt, tjejer ska inte ha synliga muskler, de ska bara vara slanka, storlek 34 =)

Tasja said...

Nä det är inte friskt....och faktiskt gillar inte många killar det heller. Tjejer utan former. Hur kul är det?