Saturday, June 10, 2006

VM-FEBER =)

HELLO GUYS!

Jag är inget fotbollsfan, inte det minsta. Tittar varken på allsvenskan, EM eller någonting annat. Enda skälet till att jag tittar på fotboll någongång ibland är om jag vill ha en extra dos av David Beckhamn, Freddie Ljungberg, Cristiano Ronaldo (nere t.v), eller Tyskland's guldgossar - Sebastian Kehl (nere t. h) och Philipp Lahm (mitten). Vissa av er tänker säkerligen, men shit hur kan du inte nämna HONOM eller HONOM, men som sagt jag e inte speciellt insatt i fotboll. När VM kommer händer dock nåt speciellt, vet inte vad men jag sitter bänkad vid TV:n till typ alla matcher och hänger med någorlunda, klagar på domarna's beslut ihop med spelarna och tv-producenternas alldeles för få in-zoomningar på vissa spelare =P
Sen kommer vi till deta med regler, jag förstår off-side regeln...oftast, för när jag tycker att jag förstår den till pricka så kommer det ett undantagsfall och jag ser ut som ett frågetecken i ansiktet och fattar inte hur det som hände inte kunde vara off-side. Men jag känner mig stolt, för jag vet att vissa av mina små friends som läser detta tänker "Vad snackar hon om? Off-side? Vad e det?!" Självklart håller jag på Sverige, men har alltid haft en sympati för Tyskland, jag tror de vinner VM =D Matchen mot Costa Rica igår va bara uppvärmning, lek, när det väl gäller så kommer de knäcka ;D Jag mena Ballack spelade inte ens igår! Sen har Tyskland ett av de mest bildsköna lagen att se på, många håller säkert inte med, men det är mitt tycke jag för fram här :)

Tyskar ser bra ut, jag faller ändå alltid för Österrikare i slutändan, det har an lärt sig vid detta laget, Österrike har dock inget lag VM :( Inte för att det kanske gör något, deras "Nationalmannschaft" är ändå inget speciellt ://

Snart går iaf första matchen för dage
n av stapeln:
15.00 England - Paraguay
18.00 Sverige - Trinidad & Tobago

21.00 Argentina - Elfenbenskusten


Sen blir det vidare utgång till
Tunneln & Privé med Jennifer :) *party*







Let's Score!
puSS,

xXxVickanxXx

No comments: