Saturday, March 14, 2009

Melodifestivalen 2009

Ja, jag ska säga vad jag tycker:

Måns Zelmerlöw - Hope and Glory: Jag älskar Måns, men precis som Jossan så var Caramia bättre, låten är dock helt ok.

Caroline af Ugglas - Snälla, snälla: Låten är kanske inte den sämsta, men till melodifestivalen?? Och sångerska får även jag obehagsrysningar av...

Agnes - Love love love: Well, kanske ingen nyhet att jag älskar Agnes. Denna låten tycker jag är riktigt catchig, gilalr den dock mer och mer jue fler gånger jag hör den.

H.E.A.T. - 1000 miles: Ganska bra, hårdrock men ganska soft samtidigt :)

Emilia - You´re my heat: Känns som en jullåt...

Alcazar - Stay the night: tyckte inte att den var speciellt bra, men den kommer nog vara i topp.

Sarah Dawn Finer - Moving on: bästa låten, dock ingen bra schlagervinnare

E.M.D - Baby goodbye: Tycker det är samma som med Agnes låt att jue fler gånger man hör den, jue bättre blir den, dock ingen hit om man jämför med vad de brukar ha för låtar och schenkläderna tycker jag är skitkassa.

Sofia - Alla: Pinsamt att den ens kom med till delfinalerna... Vi är i Sverige, hela låten är på grekiska....Vad tönkte ni med? Eller är bruden såp blond att hon tog fel på flaggorna till vilket land hon skulle skicka in sin låt?!

Molly Sandén - Så vill stjärnorna: LOVES IT! Helt underbar ballad.

Malena Ernman - La Voix: Cool låt, annorlunda.


vad tycker ni?

puSS,
xXxVickanxXx

No comments: