Wednesday, June 11, 2014

Vad min lägenhet saknar

Jag älskar min lägenhet. Har jue praktiskt taget inrett allt själv. Vi rev jue praktiskt taget allt ända ner till betongväggar och golv när vi köpte den och sen har jag jue valt allt från grunden. Självklart kunde den ha varit större, 48kvm är litet, men amtidigt är det stort för att vara en 1:a med sovalkov. Jag menar jag minns min kompis Alex och Mio som bodde på Norrmalm i Stockholm på 16kvm!!! Galet. Men å andra sidan så hade de något som inte jag har; en balkong. Den var väldigt liten, men fortfarande en balkong.

Det är verkligen något jag önskar att jag hade i min lägenhet, helst en större balkong där man kan mysa med kompisarna, lappa lite sol, dricka kallt vin och bara prata om allt och inget. Och såklart tillräckligt stor för att kunna ställa en solstol och kunna sola järnet :) Solen gör jue så mycket för ens humör så i den bemärkelsen är det inderekt en balkong som ger en lite extra lycka i livet =) Och har man lyckan att ha en stor balkong, så kan man jue inreda den helt fantastiskt också :) Sedan finns valet med inglaade balkonger (det har mina föräldrar). 

Vad säger ni? Hade ni klarat er utan balkong? Är det viktigt för er?

xoxo, 
Vicky 
Follow Me on Twitter VicktoriaM!

No comments: