Friday, October 19, 2007

Austrian Championships

Karo kom från Milano igår. Jag fick mina möbler till min nya lägenhet, men såklart var flyttfirman nästan 2 timmar sena, men satt och snackade med Andi 1,5 av de timmarna, så lugnisch (fast hatar jue att vänta :/). Så nu har jag sovit första natten på nya stället och runt 12.30 begav vi oss til Oberstdorf för Österrikiska Mästerskapen.

Hann knappt komma hit innan vi fick reda på att om en halvtimme börjar den officiella träningen, så det var bara att bege sig. Visar sig dock att det är akkrediteringar. Så blev uppskickade till huvudkontoret, där männen tyckte att vi var skitroliga, men fick sånna pappersbitar där det står PRESS. Sen ska vi in på stadion, då säger en man, att dessa gäller inte. Vi ba "Ehh, va?? skitroligt,vi fick de precis". Visade sig att han trodde att vi hade kopierat skiten själv, eftersom de inte var inplastade...haha... jag trodde jag skulle dö, trodde att han skojade med mig,men ohh nej, efter ett tag fick vi dock gå in, d.v.s. efter att jag bad honom att ringa till det jävla kontoret och fråga om han inte trodde mig.
Där inne var dock vakterna asnice, tog liften upp dit var alla killarna och tränarna var. Första man möter var såklart Morgi & Kike, värsta LoL asså.
.
Folk hade ganska kul åt oss, eller de glodde en massa, jag mena jag hade högklackat och där e inte direkt gåvänligt...haha...

Efter att ha bl.a snackat med Pointex och fått lite material åt Tad från olika håll, begav vi oss tillbaka in till ortsmitten, käkade mozzarella och tomater och sen back till vår bostad där jag fick sätta mig och få ihop allt till Tad, på polska...

Glömde jag förresten nämna att på Fernpasset var det massa med snö + att det snöade?!?!?

puSS,
xXxVickanxXx

No comments: