Monday, July 18, 2011

Sofi Fahrman är grym

Som författare. Elsas Värld är hennes 2:a bok i en serie av 3. (min recension av Elsas Mode hittar ni HÄR). Den är hela 406 sidor och jag plöjde mig igenom den på mindre än 2 kvällar. Jag vet inte vad det är med Sofi´s skrivsätt som gör att man som läsare är infångad, fängslad av vad som kommer härnäst "bara ett kapitel till" "oki, verkligen bara ett till" "määh, nu är det inte mycket kvar, jag fortsätter". Elsas Värld är i mitt tycke ännu snäppet vassare än Elsas Mode.

Supermodellen Caroline Winberg gästskriver 2 kapitel som ger oss en inblick i Hollywoods privata lyxfester där ALLT flödar och Alex Schulman gästskriver även han ett kul kapitel, men som i mitt tycke inte riktigt passar in i boken.
Efter en fantastisk sommar med pojkvännen Hugo är Elsa tillbaka i Stockholm och i sitt nya jobb som modeprofil på Bladet har hon fler spännande uppdrag framför sig än någonsin. Men även några små problem ...

Elsa är tillbaka, självklart med sitt entourage men även med ett gäng nya karaktärer. Hon guidar oss bakom kulisserna såväl på tidningsredaktionen och New Yorks modevecka, som på Stureplans nattklubbar och Los Angeles kändisfester. Välkommen tillbaka till Elsas värld!
xoxo,
Vicky

No comments: