Sunday, July 01, 2012

Det här med att skicka nakna foton

Call me a prude, men jag har väldigt svårt för det.  För mig personligen har det inget att göra med att jag inte är supersmal med den perfekta kroppen. Jag menar killen vet hur du ser ut, han förväntar sig inte några foton på Gisele Bündchen eller Jenna Jameson om du inte ser ut så.

Jag har väldigt svårt för det just därför att man aldrig vet var fotona hamnar. Ja, du kan lita hur mycket som helst på killen, och just nu stannar fotona kanske dit du skickar de, men i "framtiden"? Här kan vi åter igen gå tillbaka till att killen man skickar till kanske aldrig skulle kunna göra något sådant, men har ni tänkt på att skickar man foton som MMS eller likande så krävs det ungefär 30 sekunder, om ens det för att en kompis ska "låt mig få se", och va inte naiva, killarna visar fotona för sina kompisar, precis som vi tjejer visar vad som skickas till oss (sorry to break that to you). Men tillbaka till "låt mig få se". Kompisen tar mobilen och det tar honom ett par sekunder att vidarebefoga fotot till sig själv, med eller utan "din killes" vetenskap.... Och sen, ja... 

Är jag överkänslig? Jag vet inte, för min del skulle jag aldrig skicka avklädda bilder till en kille, kändis eller ej, i Europa eller ej. Inte nykter iaf... Några promille i kroppen så ändras vår inställning till många saker dock och nästa dag tänker man "What the fuck did I do that for?!". God Morgon, får det vara en kaffe och en Panodil? ;)

Well, ingen är väl felfri och killar kommer väl alltid tjata om de dära fotona... Vill gärna höra era tankar på ämnet och erfarenheter :)
 xoxo, 
Vicky

2 comments:

GlamPuss said...

Ja eller om deras telefon blir stulen! Fast jag skickar nog nakenfoton lite da och da... Kommer de ut sa kommer de val ut och da far jag ta itu med det da. Men jag haller helt med dig!

Anonymous said...

Som jag skrev till dig pa Twitter baby... Det här är riktigt bra tema. En hel del tjejer gör det, jag själv har gjort det och gör det ännu (till min fästman nu förstas, när han är bortrest och jag känner mig lite extra snygg...) men man vet aldrig var bilderna hamnar. Jag kan sitta och säga att mina bilder inte hamnat nagonstans - men hur vet man det? Hur vet man att den personens kompisar inte sett det? Jag tycker det är mysigt att flörta via sms men man maste verkligen akta sig för konsekvenserna. A andra sidan har jag alltid bett om bilder FÖRST, utifall liksom... Vet inte hur mycket det hjälper, men om personen i fraga hade exempelvis varit sa brutal och postat mina bilder pa, lat säga, Facebook, hade jag kunnat atminstone gjort det samma. Naväl, numera skickar jag naturligtvis bara till min fästman och jag hoppas att hans telefon inte blir stulen, som Elina här ovan nämnde. Det skulle inte vara sa himla kul.... med tanke pa en del bilder pa mig där... haha. pusssssss

Andrea
andrealukic.tumblr.com