Monday, May 14, 2007

De 7 Dödssynderna - Del 1 -> Avund

Avundsjuka. Det är helt sjukt vad denna känsla/egenskap kan göra med en människa eller rättare sagt människor.

Skriver kanske inte jätteofta om backhoppning här, men det händer, om det roar folk eller ej, ja det far var och en avgöra.

Har varit i denna cirkus sen jag var 15, jag kan detta nu, jag vet att folk (läs främst tjejer och „ens kompisar“) snackar skit, jag har lärt mig att leva med det, inte bry mig, för jag vet jue själv vad som är
sant och inte.

Men jag minns för nagra ar sedan, da jag mitt i en utekväll typ började böla för att avundsjuka tjejer sprang runt pa stället och sa att backhopparna bara snackade med mig för att jag hoppade i säng med de. En av norrmännen, mer exakt Daniel Forfang, stod mitt i smeten av klubben, kramade mig och tröstade mig, men dock med orden om jag var dum i huvudet som lyssnade pa dessa avundsjuka tjejer.

Ja, jag var dum. För det första hade jag da varit med en backhoppare, that’s all, nothing more, nothing less.

Efter den incidenten sa jag, never again, och jag lyckades bra, vilket faktiskt bara har fatt folk (läs tjejerna) att bli ännu mer lacka eftersom de inte kommer at mig.

Igar var jag inne pa ett forum. Där diskuterades det häftigt om en massa saker rörande mig. Bl.a Vad mina föräldrar gör? Vem jag varit i säng med? Mina kläder, bilar m.m.m.m. Största och senaste samtalsämnet var dock om jag varit i säng med en ny backhoppare i det österrikiska laget, Gregor Schlierenzauer. Jag tycker att det är skrattretande att folk inte har nagot bättre för sig än att spekulera och faktiskt bli upprörda över vad andra personer gör.

Avundsjuka gör bara att man mar sämre, det är en negativ effekt pa ens vardag och tyvärr far den inte bara parten som är avundsjuk att förstöra för sig själv, utan manga av oss tar tyvärr at sig, av ofta rent strunt.

Istället för att vara avundsjuka borde vi tänka pa hur vi kan göra vart eget liv bättre, uppna vara mal och helt enkelt ma bra och vara glada =)
Nästa del av dödssynderna kommer soon!

puSS,
xXxVickanxXx

2 comments:

Tasja said...

De e alldeles för lite backhoppning i den här bloggen, hörru. Eller så får du för sjutton se till infa mig på annat sätt ;).

Ang det övriga, folk är inte klooooka. Men du vet min ståndpunkt, I hope!

Lääääängtar 88 dagar kvar.....

Puss vännen!!

Vicky M said...

hehehe..I'll do my best =)
läängtar jag me!!