Wednesday, September 12, 2012

3 stater på 10 minuter

Washington DC ligger verkligen mitt mellan staterna. Ungefär som 3 riksröset i Sverige. Så igår så begav sig jag och Elina iväg till Rockville (i Maryland) för att skicka ett paket (har shoppat så mycket så jag skulle ha fått en massiv övervikt på mitt baggage annars). Så ungefär på 10 minuter klarar man av District of Columbia (dvs Washington DC), Virginia (d.v.s. Arlington där lägenheten ligger) och så då Maryland.

Skickade paketet i en polsk affär som heter Kielbasa Factory.
 Wanted to buy some Patron...
 På denna sidan av bron är vi i Virginia, Arlington/Rosslyn, korsar vi den så är vi i District of Columbia, d.v.s. Washington DC's fina stadsdel Georgetown.



xoxo, 
Vicky 
Follow Me on Twitter VicktoriaM

3 comments:

Helén said...

Kul o se/läsa om din resa...
Hur länge ska du vara där? Hänger inte riktigt med! ;)
Kram

Anonymous said...

wyjechalas do Stanow na zawsze?

Vicky M said...

hej!
vi har det så skoj :) Jag är här månaden ut :)

- - - - -

Nie, jestem tu na miesiac :)