Friday, May 18, 2012

I wanna be an Early-Bird

Åhh, vad jag önskar att jag vore en sådan människa som tyckte om att vakna tidigt av mig själv, som bara behövde 8h sömn per natt. Jag är tyvärr en av de personer som behöver 10-11h sömn. Och med tanke på att jag aldrig lägger mig innan midnatt, så vaknar jag en vanlig dag mellan 11 och 12. D.v.s. om jag inte ställer väckarklockan.

Jag har inget dåligt morgonhumör dock, även om jag måste vakna tidigt, ge mig bara de första 20-30minuterna för mig själv så är jag hur munter som helst :) Men jag hatar att vakna tidigt, tycker det är jättejobbigt att gå ur sängen, efter ca 30 min är jag dock fullvaken och då har jag inget minne av att jag borde ha sovit nu...hehe...

Sedan jar vi festnätterna. Där är jag annorlunda än de flesta. När jag hör att folk vaknar 15, 16, 17, 18 på dagen, fattar jag ingenting. För mig spelar det ingen roll om jag lägger mig 6, 7, 8 eller 9 på morgonen jag kommer fortfarande vakna mellan 12-13. Känns som om min kropp är väldigt klockinställd istället för timinställd. Hur ser era sömnvanor ut?

xoxo, 
Vicky

1 comment:

GlamPuss said...

Jag ar morgonmanniska! Men det vet du ju sedan Sthlmsweekenden haha... Jag alskar att kliva upp tidigt och gar helst och lagger mig runt 22-23. Trivs inte alls med att vara uppe hela natterna. Nar jag festar ser jag till att alltid hamna i sang INNAN solen gar upp, annars far jag dodsangest hehe.