Monday, September 16, 2013

Stoppar du ner din jacka i fickan?

Vilken korkad rubrik kan ni tänka, men det är jackan jag letar efter för i höst/vinter. Lättviktsdunjackorna kom kommer med sina minimala "tältpåsar" som jag kallar de. Übervarma, men superlätta då de väger under 200g och går att knyckla ihop i en liten påse, eller fickan. Har nedan valt ut några jackor som jag tycker är snygga och håller ett bra pris på 1500kr-3000kr. 4st damjackor och 2st herrjackor som ni kan hitta på Outnorth.se

Vad jag gillar med jackorna är att de flesta finns i olika färgkombinationer att välja mellan, så de passar alla, vare sig man vill vara lite mer laid back med en enklare färg som svart eller grått, eller sticka ut och vara lite bold i till exempel gult eller turkost.

                              Mountain Hardware                    - - -              Haglöfs         
                              Ghost Whisperer Down Jacket        - - -              Essens II Down Jacket
                              The North Face                               - - -                 Marmot
                               Women's Catalyst Micro Jacket      - - -                Wm's Ama Dablam Jacket

Och så mina två herrjackor: 
 
                      Norröna                                                       - - -      The North Face
                      Lyngen Lightweight Down750 Jacket     - - -       Men's Thermoball Full Zip Jacket

En annan sak som många kanske inte tänker på är att när det blir riktigt kallt, så funkar dessa lättviktsjackor perfekt att sätta under den vanliga vinterjackan, som en sorts underjacka, så de inte  väger nåt. Och blir det för varmt, så är det inga problem att skala av sig jacka och sätta den i påsen eller i fickan. Det var dagens tips från mig..hehe.. 
 
xoxo, 
Vicky
Follow Me on Twitter VicktoriaM!

No comments: