Saturday, February 22, 2014

Tips när du gör dina läppar

Många frågar om det gör ont att spruta in Restylane eller liknande i läpparna. Självklart känns det, och gör lite ont, men det är inte så farligt. Vissa stick gör ont, andra gör inte. 

Något man kan göra innan behandlingen ca 30 minuter innan är att ta en värktablett, typ Panodil 1g (personligen tar jag ingen värktablett innan behandling, då jag inte tycker att det behövs). Och så kan man såklart lägga på ett lager med Emla (bedövningkräm som kan fås på Apoteket) och läta det sitta på tills man kommer till behandlingen.

Men mitt allra bästa tips är efter behandlingen. Läpparna svullnar jue en hel del under kvällen och sedan nästa dag. På kvällen efter behandling tar jag alltid en Ipren 400mg, det anti-inflamatoriska egenskaperna tar direkt ner svullnaden. När jag vaknar nästa dag så tar jag också en Ipren 400mg för att inte läppnarna ska vara svullna, sedan ännu en under dagens gång. 

På detta sätt är mina läppar typ inte det minsta svullna under de två kommande dagarna efter behandling och jag känner inte det minsta obehag. En enorm skillnad jämfört med att inte ta några piller.

Vill bara påpeka att jag ej tar Ipren för att det gör ont eller liknande, utan just p.g.a. svullnaden som jag vill undvika :)


 

xoxo, 
Vicky 
Follow Me on Twitter VicktoriaM!

No comments: