Friday, July 10, 2009

Blonde & Strong

Söta Ellen F tyckte att jag skulle delta i Blonde & Strong tävlingen, so here we go :)
FAKTA:
Enligt en färsk undersökning – Henkel Habits Hair* – genomförd bland 938 svenskar, visar det sig att blondiner själva anser sig vara lyckligare, sexigare, mer sociala, vackrare och trendigare än brunetter och rödhåriga. I andras ögon är blondiner dock fortfarande fast i bilden av att främst vara sexiga. De egenskaper som i minst utsträckning associeras till blondiner är respekt och intelligens.

1) Har du någon gång känt att du blivit behandlad fördomsfullt på grund av din blonda hårfärg?
2) Varför är du stolt över att vara blondin?
3) Vem är din favoritblondin genom tiderna och varför är personen en förebild?

1) Självklart, nästan varje dag. Folks första tanke tror jag är, hon är blond, så säkert dum och lever på sitt utseende. Tycker det är önnu värre när man har "kommit någonvart", speiciellt i ett relativt mansdominerat yrke. Tycker dock inte det finns något bättre än när folk tappar hakan "oj, hon var jue smart, och inte lite heller"

2) Jag är stolt över att vara blondin, för att det är vad jag är. Jag är stolt över att vara mig själv. Visst skulle jag säkerligen bli tagen mer seriöst om jag t.ex. färgade hårt brunt, men jag vägrar, jag älskar min blonda kaluft och därmed är jag stolt över den!

3) Heidi Klum.

Heidi är en FFF, Fabulous, Fearleass Female. Hon är sjukt smart, har en massa järn i elden, allt från reklamkampanjer, Project Runway, Germany´s Top Model, där det t.ex. i tjejerna´s kontrakt framgår att hon kommer få 20% av deras framtida intäckter. Heidi ler alltid, hon vägrar följa strömmen med size zero, fast hon är modell och inte kommer i en hel del provplagg. Hon går sin egen väg, en väg fler borde följa.

puSS,
xXxVickanxXx

1 comment:

bloggare på icedaniel.se said...

Kan inte förstå det det, vi lever ju nu 2009.