Sunday, April 08, 2012

Botox - Beauty comes first

Det här med skönhetsingrepp är något som är väl omskrivet och debatterat. Som många av er redan vet, så fixar jag mina läppar regelbundet. Ja, det är något som kanske inte direkt syns, då jag inte fixar några ank-läppar, fast tycker nu personligen att det är lite i minsta laget, så nästa gång ska jag nog öka dosen.

Något annat som jag tänkt på ett tag nu som jag vill göra är botox. Och mer exakt i pannan. Jag har linjer där som jag helt enkelt hatar och som jag bara vill bli av med. Pratade med Heike om det sist jag fixade mina läppar, för att liksom se om det inte bara var jag som var helt ute och snurra, men hon tyckte att det kunde jag absolut göra om jag ville. Heike är typ den som alltid lugnar ner mig med mina läppar, alltid när jag vill ha mer någonstans, hon ba "Vicky, nej, det räcker. Jag lovar." Så vi sitter alltid och "diskuterar" och jag brukar iaf få lite mer än hon tycker...haha...

Vad tycker ni om Botox? Min pappa är HELT emot det just nu för mig och tycke jag borde lägga in mig på en psykiatriklinik...haha... Han tänker typ att jag kommer se ut som Lara Flynn Boyle eller nåt :P


Getting my lips done with Restylane:


xoxo,  
Vicky

Delta i påsktävlingen HÄR!

9 comments:

GlamPuss said...

Jag vill gora Botox nu innan sommaren. Inte for att jag HAR rynkor utan for att jag vill FOREBYGGA dem. Pa sommaren kisar jag alltid med ogonen pga solen och da far jag den dar rynkan mellan ogonen. Sa det kan Botox forebygga! Lagom ar dock bast saklart, allt handlar om balans :)

Magda M said...

Myślę że przyjdzie czas,ze napewno skorzystam! ale z chęcią bym się przeszła i z ciekawości dowiedziała co mi proponują żebym sobie poprawiła^^

Vicky M said...

ja, jag säger exakt samma sak, kisar iofs inte mycket för jag går i solisar 24/7, men pannan vill jag absolut göra. babe, vi måste skype:a SOON! catch up!

xx

- - - - -

Magda gluptasie, nic nie musisz robic jestes perfect! <3

Daniella said...

Heej, du jag undrar en sak. Jag har hört en massa typ dåligt om perlane många har varnat mig att inte fylla läpparna med perlane, har tidigare gjort med vanlig restylane hos EVA men jag vet inte tycker att det gick bort så snabbt, men har hört att perlane ska vara tjockare. Men samtidigt har man också hört att juvaderm är den bästa. Så det jag vill egentligen fråga är hur kommer det sig du väljer restylane perlane istället för juvaderm? Och vad kostar det att göra hos Heike? och hur mkt ml lägger du i?

Tacckk på förhand

GlamPuss said...

Jaaaa Skype soon!

Vicky M said...

hej!

På migg tyckte jag Perlane höll riktigt bra. Sist jag gjorde använd ejag Restylane Lipp Volume, det var jag inte alls nöjd med, tyckte det gick bort direkt.

Jag började med Restylane för ett par år sedan och har varit nöjd med resultaten så har stannat vid det. Lipp Volume kostar 3500kr för 1ml, tror 0,5ml kostar 1900. Heike är på Akademikliniken, så du kan säkert gå in på deras sida för att se mer exakt priser :)

Persoligen kommer jag återgå till Perlane nu nästa gång jag gör mina läppar.

Vad gäller Restylane som märke så är det det mest använda på marknaden, det som funnits längst. Juvederm är ett relativt nytt preparat om man jämför.

Anonymous said...

Har du injicerat Botox än??? :) Jag har alltid velat testa Botox. Är 35 och vill göra något åt mina rynkor…

På den här sidan står det allt om Botox!

www.plastikoperationer.net/botox-behandling-rynkor

Det står också behandling med Botox är många gånger en mycket effektiv metod för att minska anspänningsrelaterade rynkor i ansiktet.

Ja Botox verkar göra mirakel.

Kram

Anonymous said...

Många som tror Botox är en dålig grej har inte läst om det så mycket, det ska tydligen hjälpa mycket och inte bara rynkor, denna sida ,www.botoxguiden.se/botox har skrivit att botox är effektivt mot bland annat svett och migrän, det visste inte jag förrän jag läste om det :)

Vicky M said...

ja det stämmer. Perfekt mot migrän och mot svett :)