Tuesday, November 10, 2009

My dinner

Pistage egg-white shake. Knappa 2,5dl mjölk, 50g pulver och en Magic Bullet (det bästa redskap som finns i köket) att mixa det hela i. Ca 200 kcal. En bra kvällsmat för mig, då jag vad nu gäller rörelse har typ nada (kanske inte överdriva, men iaf) p.g.a. min fotskada. Måste ha ett väldigt lågt kaloriintag om jag inte vill gå upp i vikt, och nej det vill jag absolut inte, snarare tvärt om.

Försöker ha ett dagligt kaloriintag på ca 600 (max 800) kcal. Alla juicer blandas såklart ut med vatten eller minderalvatten (förutom de direktpressade). Red Bull dricks såklart bara den
Sugarfree (3kcal/100ml), fast det visste ni väl redan. Och så INGEN alkohol (ja, ingen innan min födelsedagsmiddag iaf).

Vad äter jag då? Ja, sallader, rent kött (dock inte mycket är ganska anti-kött just nu) och soppor. Självklart inget bröd, pasta, ris eller potatis. Ost är också ganska no no, p.g.a. av det höga kaloriantalet. Det enda som slinker ner är Babybels :)

xoxo,
Vicky

2 comments:

Anonymous said...

600 kcal på en dag är katastofalt! Du borde äta minst det dubbla!
Du går inte snabbare ner i vikt för att du svälter dig själv. Även om du gör kommer du att gå upp igen när du börjar äta fast föda.
Hoppas du inte får anorexia.

Vicky M said...

har nästan oigen rörelse just nu, så energiupptaget får jag ta ner till förbränningen :/