Monday, April 12, 2010

Korkad check-in personal


Ja, mina flygresor kan väl inte vara händelsefria. Flyget Malmö-Stockholm gick finemangs. Läste om flygkatastrofen i Aftonbladet, men det var inget som satt i mitt huvud närplanet lyfte. Jag gillar att flyga, och därtill tror jag på ödet. Ska man dö, så ska man...

Men iaf väl framme i Stockholm, så hade min resväska gått sönder, eller ja de hade slitit av skyddet bak på den, så jag fick gå till baggageservice (som tur hade jag dryga 2h mellan flygen). Där fick jag visa min väska och tjejen berättar att med SAS, så får man ingen ersättning utan en ny resväska, så de liksom byter ut den gamla, men eftersom de hade haft många fall av sönderslitna väskor under helgen, så fanns det inte mycket att välja på. Hon kom ut med en limegrön Samsonite, som iofs var cool, men den var bara på 2 hjul. Sen en antrazitfärgad en med fyra hjul från något dansk företag, så den valde jag. Och där mitt i ankomsthallen fick jag snällt spärra upp min oranga väska och packa om... Skitkul när alla går förbi och kollar på ens underkläder och grejs, men men...

Sen skulle jag checka in. Och en riktigt korkad tjej i incheckningen, då jag hade 2kg övervikt, och mitt handbaggage vägde 8,4kg (tydligen var max 6kg på Air Berlin flyg, trodde att det alltid vad 8kg). Så hon bara att jag har för mycket baggage, och så ber hon mig väga min laptop också, sen säger hon att jag får plocka ut ur handbaggaget och lägga i huvudväskan och betala övervikt där för jag har massa för mycket. Man får jue bara ha ett handbaggage. Och en lap top ja. Ja, det fick man jue, så ja den skulle hon jue inte ha vägt.

Och eftersom jag hade en Peak Performance parka i handbaggaget till Bettina, så tog jag ut den som jacka och det sa jag till henne. Och då var jue all vikt ok och jag behövde inte betala något. Men liksom hur korkat är inte det? Tror ni inte att jag satte tillbaka parkan i handbaggaget så fort jag gått ifrån incheckningsdisken?

Men men..nu sitter jag på Schwechat i Wien. Här är gratis internet vilket är väldigt positivt :D
boarding time!

xoxo, Vicky

5 comments:

Anonymous said...

Hej du, vad är det som du studerar där i Österrike? Och hur länge har du studerat tyska, du måste väl kunna det ganska bra? && Hur fick du job ifrån Berkutchi? Gud va fint det måste va. Gillar bloggen!

Anonymous said...

Why do you write in Swedish? Can you please write in English, that we all understand it? Or is it something that shouldn't understand everybody? ;-)

Vicky M said...

hey!

Kul att du gillar bloggen!

pluggar psykologi och anglistik här, plus ryska och franska. Tyska kan jag väl typ flytande :) Gör jobb för Berkutschi ibland, känner en av de som har det, Horst Nilgen som även är FIS presschef på tävlingarna, så vi sammarbetar ibland :)
- - - -

this is my swedish blog, so sometimes I just write in swedish :) you can always use the google translate :)

Anonymous said...

i would be sooo pleased if u could write more in english!i love your blog, but i don´t understand swedish...or u have to open an english blog!;-D just kidding

Vicky M said...

I think that I am writing really much in english now. almost every post is in english :)