Sunday, October 17, 2010

Varför ens åka dit?


Ännu en svensk död i Afganistan. Kenneth Wallin 22 år gammal. Är det krav att åka ner? Eller är det ett fritt val? För om det är ett fritt val, så fattar jag inte vad alla dessa killar ska ner där och göra? Vem fan bryr sig om vad som händer i Afganistan? Vill de döda ut varandra så låt de, då finns det inget Afganistan mer och så är det bra med det.

Fattar verkligen inte vad Sverige och alla andra länder ska skicka dit sina man för. Helt jävla onödigt.
Jag mena face it, vem fan bryr sig om de får fred där nere? Not me anyways... en atombom är kanske vad man borde släppa där nere...bara pow och väck....

Var står ni i frågan?

xoxo,
Vicky

5 comments:

Linn - Norge said...

Jeg er faktisk helt enig med deg. Norge har også soldater der nede. Hvorfor skal de være med på andres krig? Også norske soldater har mistet livet.

Anonymous said...

Skrämmande vilken ignorans du uppvisar. Det är helt frivilligt för killar och tjejer att åka dit för att göra en insats för världsfreden. Du kan skatta dig jävligt lycklig att få bo i Sverige och uppleva all den lyx du varje dag tar för givet - rent vatten, mat för dagen, säkerhet och väldigt mycket mer!

Du borde skänka en tanke åt alla de svenska män och kvinnor som varje dag offrar sina liv för att andra ska ha det bättre.

/Fd Afghanistansoldat och jävligt stolt över det!

Vicky M said...

nej tyvärr förstår jag det inte. för jag anser att det är deras eget krig, det har inget med Sverige att göra och jag tycker att det är SYND, jävligt synd att svenska och en massa andra offrar sig för sådana länder där de praktiskt taget själva väljer att kriga.

Nu bor jag inte i Sverige, men visst har vi det bra. och det är det liv jag lever som jag utgår ifrån. Jag kan gärna hjälpa till vad gäller världssvält, fattigdom osv men krig, nä sorry. ttcker de får sköta det sjävla utan att oskyldiga människor från andra världsdelar ska lida och behöva dö.

M said...

Håller med dig om att man borde släppa en atombomb där nere så får man slut på alla talibaners förtryck. Men man åker ner dit för att hålla ordning i landet. Talibanerna förtrycker ju sitt folk och det är synd om barn och kvinnor som tvingas bo där. Men helt ärligt, jag känner likadant. Låt dem hålla på. Det är bara bra om de tar kål på varandra... (tyvärr kommer kvinnor o barnen drabbas och det är det som är synd!:( )

intelligent union said...

vill vi påpeka att plutonium och atombomber inte är speciellt intelligenta eller nyttiga för någon.