Tuesday, October 13, 2015

Att Sakna Något Så Enkelt

Förstå mig inte fel, jag klagar verkligen inte på livet här nere i Turkiet. Fantastiskt väder, en fab lägenhet med både pool, bastu och gym på plats. Trevliga människor, god mat, billiga restauranger, men vet ni vad jag saknar? Svenska gröna ärtor. Ja, ni kanske tror att jag skojar, men ärtor med fisk, en god sås och potatismos är något av det enklate och godaste som finns. Och det ska inte vara inlagda, konserverade ärtor för det finns det här också.

Jag vet att det finns en hel del människor som inte gillar ärtor, något jag itne frstår, det är ju hur gott som helst och fräscht som tillbehör till mat, samtidigt innehåller de mängder av B-vitamin (B9 - fosfor, B1, B6) som håller både energin och humöret uppa i grådaskiga Sverige, speciellt nu när hösten och vintern är på väg och såklart även alla viktiga mineraler som vi behöver varje dag.

Kock Tina visar hur man tillagar enklar gröna ärtor på bästa och enklaste sätt. Personligen brukar jag köpa Findus färdigpackade i påsar som man bra tillagar i micron snabbt och lätt och med den perfekta smaksättningen från början, men vill man inte fuska som jag, så kan man följa Tinas enkla recept :)



xo--Vicky 
Bloggar även på http://vicktoria.malmolife.se 
Follow Me on Twitter VicktoriaM!
Follow Me on Instagram vicktoriamurawska 

No comments: