Friday, October 30, 2015

Ska ni iväg på Vintersemester?

IMG_20150703_125006Någon som bokat en vintersemester till värmen än? Jag har fått mina fair share av strandtimmar, dagligen genom att bl.a. ha bott i Brasilien under nästan hela 2013.

Jag har en hel del bra strandtips att komma med :)   

Enkel strandklänning - face it, det ska gå snabbt att ta av sig den och snabbt och enkelt att få på sig den. Det är sandigt, du vill inte ha sand överallt, därför tycker jag att en klänning är så mycket bättre än shorts.
IMG_20150703_111745
klänning: See By Chloé flip-flops+solglasögon: Tommy Hilfiger

Isblock - är ett måste att lägga i kylväskan eller i strandväskan, det håller både din mat/dryck, men även solskydd, telefoner etc. kylt under din beach-vistelseIMG_20150703_162401
Lägg all dryck du ska ha med dig i frysen ca 30 min innan ni ska iväg, på detta sätt är allt superkylt och håller sig kallt längre
:)
Stor vattenflaska gärna med någon smak – slipp huvudvärk, drick mycket och om den är smaksatt så smakar det helt eneklt bättre för din kropp i värmen.

STOR handduk - face it, the bigger the better the ”less sand all over you”

Keps – undvik solsting, perfekta skyddet och bekvämligheten när du ska läsa, eller knappa på din mobil, och oftast är det pannan och nästan man bränner, så det är det perfekta skyddet, som iaf jag aldrig beger mig utomlands eller till stranden utan.

Solglasögon – så du slipper kisa, du skyddar den tunna hyn runt ögonen och du slipper fula solstreck eftersom du kisar. Jag föredrar ett par ljusare solglasögon för stranden, dvs med ljusare glas så att det nästan känns som om man inte har några på sig. Dessa nedan kommer från Tommy Hilfiger i pilotmodell.IMG_20150703_125130

Lättläst bok – varför lättläst? Jo, för på stranden händer det oftast en massa, vi tittar runt omkring oss, och det ska vara en bok som är lätt att stoppa i lite då och då och återgå till utan att man känner att man måste läsa om de senaste 3 sidorna för att fatta något. Tips:  Candace Bushnell’s Sommar i New York.

Ljudböcker på din iPod – enligt mig är stranden enda gången jag kan lyssna till en ljudbok. Du kan bara ligga och njuta, behöver inte koncentrera dig på att läsa, på solen eller något annat bara slappna av.

2 olika solskydd – varför? Jo jag brukar grunda med ett mindre solskydd, sedan spraya på ett högre SPF på de ställen där jag ofta blir bränd, eller där jag känner att det börjar bränna. För min del är dett innerlåren, urringningen och nacken/övre ryggen.IMG_20150703_162358
och jag föredrar spray som man inte behöver smeta ut, du bara sprayar så är det klart och kladdfritt. L’Oréal’s finns här

xo--Vicky 
Bloggar även på http://vicktoria.malmolife.se 
Follow Me on Twitter VicktoriaM!
Follow Me on Instagram vicktoriamurawska 
 

No comments: