Sunday, October 04, 2015

Millenium trilogy

Stieg Larsson‘s böcker som blivit filmatiserade. Millenium trilogin med Män Som Hatar Kvinnor, Flickan Som Lekte Med Elden, och den sista Luftslottet Som Sprängdes. Har efter att alla tre dvd-filmerna legat i mitt dvd-skåp sett de. Måste säga att efter att ah sett den första filmen, så visste jag inte om jag skulle fortsätta. To be honest så tyckte jag att Män Som Hatar Kvinnor var ganska dålig, men gav ändå Flickan Som Lekte Med Elden en chans och gillade den mycket bättre. En mycket bättre handling, en mycket bättrestory och äntligen började det hända något.
Självklar skulle jag se Luftslottet som Sprängdes, också, och denna måste jag säga var ännu bättre än 2:an. En trilogi som är väl värd att se, men som på ett typiskt svensk sätt måste ha med en tjejers kroppsdelar och sex close up, annars vorde det inte en svensk film. Detta scenarium är något som jag än idag inte förstår varför varje svensk film måste ha med. Och hår…
xo--Vicky 
Bloggar även på http://vicktoria.malmolife.se 
Follow Me on Twitter VicktoriaM!
Follow Me on Instagram vicktoriamurawska 
 

No comments: