Thursday, August 20, 2009

In Zakopane

Det ar full rulle har. Ni kan inte gissa vad jag glomde hemma?! Min sminkvaska!!! Fattar ni?!?!?! Hur kan man glomma det?!?! Ja, blev lite shopping pa flygplatsen med det viktigaste, sedan lite till har, som tur ar anvander jag egentligen inte sa mycket smink. Likfan blir det dyrt!



Annars da. Ja, Morgi ar elelr rattare sagt var har och trana, han akte dock i formiddags tillbaka till Osterrike. Igar var vi pa ett nygjort och valdigt stort Morskie Oko, 1200pers far det plats, med vattenfall och riktigt stora NICE:iga toaletter med MEGAspeglar. Hade garna visat er, men har ingen USB-kabel med mig just nu, sa far visa er imorgon.



Idag da? Ja, ingen aning nar vi kom hem, men mitt "lofte" till Luki om att jag inte skulle dricka nagot har, gick saklart i botten direkt..hehe... Mar dock bra idag, trorstig all the time, har inte kakat nagot, for att jag inte hunnit.

Vaknade strax innan halv elva, strax innan 12 gick vi ner till centrum, bokade frisortid och begav mig till min massagetid. Medan jag sitter i min morgonrock och vantar, sa kommer det ut en gubbe med oppen rock och allt hangande (ja ni vet man far jue sadana dar engangsstring i papper typ). Massagen var iaf skooon, sedan hamtade Asia upp mig, vi gick till Apoteket for att kopa plaster (jag har bara nya skor med mig, smart jag vet!).

Sedan la jag mig i solariet i 8 minuter innan jag sprang upp till min frisortid. Hon frisoren ringde telefonen stup i kvarten och klockan 17 skulle jag vara uppe i backen for att oversatta (som tur inte live dock), for klockan 16.56 var jag klar hos frisoren, hoppa in i en taxi i kl'nning, som jag dock haft som kjol hela dagen och sprungit runt i bandanabikini helaa dagen for att fa lite farg. Kasia fick mota upp taxin pa vagen med min lap top, akreditation och troja. Jag kan tillagga att jag ska tillbaka imorgon, for jag hann jue inte fixa haret klart, 3 timmar tog det.

Ja, som sagt fullt upp. Har precis skrivit tavlingsprogram och konferensprogram pa polska och engelska, och strax ska vi bege oss tillbaka in till stan, sa jag far i mig nagon mat innan kvallens bravader.

Norrmannen och polackerna bl.a. var ute igar och vi hade det riktigt kul. Larde kanna Sklett, en riktigt lustig filur det dar..haha.. Hade lite quality/time med gamla minnen med BER och ja allt var trevligt, dock for myckt dricka, men men... Roligaste ar nar folk pa toa kommer fram till en och
P: Hej Vicky
V: Nagot ovetande..hej...
P:Kanner du inte igen mig?
V: ehh...njaee..
P: Men vi larde jue kanna varann har pa toa forra aret.
V:ovetande min och patvingat smile
P: Ja, fast da hade jag jue blont har och ingen lugg, men minns du verkligen inte?

Assa ni kan inte fatta hur dum jag kanner mig, massa folk kommer fram och "kanner" mig och jag har ingen aning vem det ar... Skitjobbigt verkligen. Men men...

Nu ska jag forsvinna, men vi hors imorgon med bilder och fler updates!

puSS,
xXxVickanxXx

No comments: