Thursday, April 09, 2009

Löpning is the shit :) - The pink line


Pildammsparken, a lovely place. Tvingade Kayt att byta om till löpkläder och så körde vi ner till den stora Pildammen, sen började vi jogga, Kaytan gav upp ganska fort dock..hehe... Så blev inte så mycket löpning, men en runda med joggning varvat med gång blev det. Körde sen henne hem och stannade vid Pildammen för ännu en löprunda runt sjön på egen hand. Ca 1500m är den rosa stäckan. Det är lustigt hur mycket ens egen mentalitet spelar in och hur påverkad man blir av tankar.


För när jag sprang med Kaytan, så var jag sk. trött redan efter en långsida och ville "gåvila", men jag tror att det beror på att man hela tiden tänker, nu orkar jag inte mer, nu måste jag vila. För när jag sprang själv så tänkte jag, det här är jue inte så jobbigt, jag bara inbillar mig och då joggade jag hela rundan utan problem, så jag tror att allt bara är hjärnspöken, eller vad tror ni?




Jag tror även att det är viktigt att pressa sig själv lite utanför sina säkerhetszoner, eller comfort zones som det heter på engelska. Man kan och orkar mer än man tror, sen är jue löpning det bästa sättet att gå ner i vikt, och det kan behövas nu under påsk när man kommer äta massa onyttigt i form av kakor, godis och bakelser!
Vad är er "synd" under påsktiderna?





puSS,
xXxVickanxXx

4 comments:

Anonymous said...

Vicki, dlaczego na polskim blogu nie mogłabyś zamieszczać podobnych notek? nie wszyscy znają szwedzki..
nie musisz odpowiadać na zaczepki w swoich postach. czytają to też inni ludzie. chyba takie nie było przeznaczenie polskiego bloga?
kaja

K. said...

Haha, fan så ball!:P Jag gaaaaarvar fortf!:D:D

mika said...

przeciez widac ze na tego bloga prawie nikt nie wchodzi, poprostu sie boisz

Vicky M said...

??? Niklt nie wchodzi? Ten blog jest wiekszy od polskiego :)