Thursday, April 30, 2009

TV-serier?

Alla har vi våra favvo sitcoms, serier you name it. Jag har aldrig förstått hela Vänner-hysterin, tycker att det var OK, något jag tittade på om jag inte hade något annat att göra, men inte en serie som jag ens visste vilken dag och tid den gick. En serie jag dock gillade var uppföljaren Joey.
Var står ni i frågan? Big Vänner-fantaster? Vad tyckte ni om Joey?

Jag är nog inte som alla andra, jag t.ex. kollar aldrig Grey´s Anatomy, har sett det ett par gånger, men kan inte fastna helt enkelt. Vet att typ alla älskar det, but not me...

Jag däremot älskar Lauren Conrad och the Hills, ihop med Whitney Port´s the City. Jag menar hur underbar och snygg är inte Olivia Palermo?!


Därtill Gossip Girl, för fan vad alla typ är snygga där! Sen är jue personerna´s liv och förhållanden mer skruvade än mina..haha.. Förutom Gossip Girl, missar jag aldrig Dirty Sexy Money, Lipstick Jungle eller nya upplagan 90210. Vissa Bevelry Hills ansikten är tillbaka, såsom, Kelly, Brenda, Donna, Erin m.fl. de nya ungarna är dock coolare, elakare, snyggare och galnare.

Nu de senaste dagarna har jag hittat två helt underbara serier, annorlunda mot de chiclit:a ovan, nämligen the Dollhouse:
Dollhouse är en hemlig och högst illegal organisation som tillhandahåller skräddarsydda människor till särskilda ändamål. Echo (spelad av Eliza Dushku) är en av dessa unga kvinnor, som har fått sin personlighet raderad för att ersättas med ett antal andra personligheter. Echo och de andra "dockorna" utför uppdrag åt chefen, Adelle. De utsätts för alla möjliga olika situationer - romantiska, kriminella, farliga, komiska och ibland för små goda gärningar. Efter varje uppdrag, återvänder Echo till det mystiska Dollhouse där hennes tankar, känslor och förväntningar raderas av Topher, organisationens geniala programmerare. Sedan kliver Echo rätt in i nästa scenerio, utan att minnas något av sitt förra. Eller, gör hon verkligen det?
Den andra är Harper´s Island - ett mordmysterium i 13 avsnitt om en grupp familj och vänner som reser till en avskild ö för ett bröllop. (båda kan laddas ner på Days.nu).

Vad är era måsten? Tips? Reality shower?
Annars gillar jag: America´s-/Germany´s next top model, Project Runway, Make me a supermodel, the Rachel Zoe Project, Fashionista.
puSS,
xXxVickanxXx

No comments: