Wednesday, April 29, 2009

Miranda Kerr


Hon är inte Daria Werbowy, Gisele Bündchen eller Heidi Klum, men likväl är hon en sjukt snygg tjej och modell. Miranda Kerr, den 25-åriga australiensiskan som tagit modellvärlden och Orlando Bloom med storm.

Miranda´s skönhetstips:
  • Jag börjar varje dag med att dricka ett ljummet glas vatten med en halv pressad citron i. Det kickstartar verkligen ämnesomsättningen och får mig att komma igång på morgonen.

  • Thaithian Noni Juice som jag köper i hälsokostaffärer är mitt bästa skönhets och hälsotips. Jag dricker den varje dag och den håller mig pigg, fräsch och fylld av energi. Om jag har en lång dag framför mig så är den ett absolut måste och jag har också märkt att den är fantastiskt på att bota jetlag.

  • Jag är uppväxt i Australien så jag har alltid fått veta hur viktigt det är att skydda sig från solen. Jag har alltid på mig Spf 30 när jag går ut.

  • Jag är en riktig hälsonöt och jag vill bara ge min kropp det bästa. Därför försöker jag äta organisk mat och dricka massvis med grönt te.

  • När jag inte jobbar så ser jag till att hålla min makeup så naturlig som möjligt. Mina måsten i sminkväskan är Diorskin Forever Extreme Wear flawless Makeup och Dior Iconic Mascara samt lite rouge som jag lägger på den äppleformade delen av mina kinder.

  • När jag har tid försöker jag klämma in en massage – jag älskar helkroppsmassager med aromaterapi. Jag försöker också få tid att göra en ansiktsbehandling med syre en gång i månaden eftersom det verkligen ger min hy fin lyster.

  • Jag tränar med en personlig tränare och gör yoga och meditation varje dag, det ger mig en stark kropp.
  • Om något ska hamna i mitt badrumsskåp så måste jag veta att det fungerar för mig så jag ser alltid till att fråga en mängd frågor om produkterna innan jag köper. För mitt ansikte använder jag Creme de la Mers Moisturizing Cream. Den är riktigt dyr men jag tycker att den är värd priset.

  • Jag brukar lägga i olivolja i håret innan jag går och lägger mig som en kur över natten. När jag tvättar ur det på morgonen är mitt hår mjukt och fyllt av näring igen.

  • Efter jag har applicerat puder brukar jag spraya mitt ansikte med Evian Brumisateur vilket ger ansiktet en fräsch lyster. Ibland tar jag också en liten klick ofärgat läppglans och smetar ut längs kindbenen. Framför kameran blir det för glansigt men det blir verkligen snyggt i verkligheten.
Vad tycker ni om hennes tips? Det där med olivoljan ska jag faktiskt prova..tror dock inte att sängkläderna kommer vara så nice efteråt bara :/

puSS,
xXxVickanxXx

No comments: