Wednesday, August 08, 2012

Klädbibliotek i Malmö

Fast jag är i Hufvudstaden så kan jag uppdatera er om något som är på G i lilla Malmö. Läste hos Malmöbloggarna om att det den 1:a september kommer öppnas ett klädbibliotek vid Möllan. Visst läter det skumt? Men tydligen finns konceptet redan i flera europeiska städer.

Personligen så är det inget ställe so jag skulle besöka till vardags, men kanske för en maskerad, så kunde man smita dit och se om man hittade något...hmm... Stället kommer ligga på Claesgatan och heter ganska fyndigt Plag(g)iat.
Här kommer du att kunna låna kläder till alla typer av tillfällen, allt från vintage till kläder som bibliotekets  sponsorer hjälper till med.

Du blir medlem och sedan lånar du upp till 5 plagg som du får använda i 3 veckor.
Min fråga är vem som sponsrar stället? Malmö Stad? Jag menar hyran måste jue betalas bl.a.

Som sagt inget ställe jag skulle använda mig av, men vad säger ni? Finns något sådant i er stad och vad tycker ni om hel grejjen?

xoxo, 
Vicky

3 comments:

Heponimake said...

Usch.... Blä!
Sorry, men aldrig - ALDRIG!

Jag är nästan emot MYRORNAS (fast har faktiskt fyndat ASBRA (nya) saker där o en råläcker skinnjacka (för 250 spänn) o det är typ 1, kanske ngn mer som haft kläderna - men att ha "lånekläder"? Nej nej nej....
Jag kan knappt låna bok på bibblan med andras snuskigt o skitiga fingrar bläddrandes på bladen, ser hur folk slickar på fingertopparna innan de vänder blad.... GHAAAAA!!!!

Sorry för utlägget men... det bara bubblar i mig! :)

Kram o SKÅL (utan bild)

GlamPuss said...

Njae det vette tusan... Jag ar inte sa mycket for vintage heller, av den enkla anledningen att jag gillar NYA frascha grejer :) MEn som sagt, for vissa tillfallen ar det ju smart.

Vicky M said...

håller helt med er. Vintage är inte alls min stil heller. gillar också nyt och fräscht och modern ;)