Saturday, August 11, 2012

Rött rött rött

På senaste tiden så har jag varit väldigt glad för rödbetor. Iofs så har jag alltid gillat de, men senaste tiden har jag typ haft sug och ätit ganska mycket av de. Bad innan jag drog till Stockholm att min mamma skulle fixa en rödbetssoppa som heter botwinka i Polen. Det är typ en rödbetssoppa med mangold, så man använder även bladen.

Rödbetor innehåller kalcium, vitamin C, järn, magnesium, fosfor och mangan. Rödbetor hjälper till att avgifta levern, rena tarmarna och hjälpa njurarna. 
Kollar på höjdhopps finalen där Emma Green-Tregaro är med för Sverige. Hällt upp ett glas Merlot också, en lugn lördag asså :)
 

xoxo, 
Vicky

1 comment:

Heponimake said...

Heeej tjejen!
Helt ärligt.... jag älskar rödbetor men rödbetssoppa? Hehehe, låter farligt! ;)
Sitter på jobbet o har det lungt ett tag...
Önskar dig en fortsatt fin helg!

KRAM