Wednesday, August 29, 2012

Puderpuff, Oxblod & Hä(ö)stmode 2012

Svårt att tänka på hösten nu nä jag är 1 dag ifrån att flyga till ett 30 gradigt USA, men butikerna och magasinen i Europa låter mig inte glömma så lätt. Hösten knackar på dörren och när jag åter landar på svensk mark efter en månad "over there" så kommer jag slungas in mitt i det hela.

Delar av det som gäller Hösten 2012 gillar jag, andra saker avskyr jag. En trend som kommer stort är vinrött, med en bättre beskrivning i oxblod. Detta kommer ni ej se på mig i någon form. Jag tycker det är gräsligt rent ut sagt.

En annan trend faller mig mer i smaken nämligen puderrosa. Så fint, alltid chic:t och passar de flesta. Det har även en 60-tals flair över sig som automatiskt medför lite vintage-känsla till alla oss som i vanliga fall inte stäcker sig åt det hållet. Bilden till höger är från Oscar de la Renta Fall 2012 collection.

Acne Höst 2012

Ännu en trend som jag tacksamt tar emot är hästtrenden. ridstövlar, quiltade jackor, mycket i färgen khki. Figursytt, ridbyxeinspirerade byxor och tights. ZARA är en butik som slagit huvudet rakt på spiken när det gäller denna trend. Sjukt snygga grejjer har de denna höst säsong, men jag tror även att de kommer att ta slut  fort, så vil ni ha något så skulle jag föreslå att ni beger er dit fort :)

Och ännu en gång. Paljetter. Alla glittrar, tänker du också göra det? 
 

xoxo, 
Vicky
 Follow Me on Twitter VicktoriaM

1 comment:

BitterBlondin said...

Oxblod/vinrött kommer varje höst. Jag föredrar också puderrosa :-) Trevlig resa!