Monday, May 06, 2013

Hopkok hemma

Det händer inte ofta, men ibland så lagar jag mat hemma (har hänt typ 2 gånger under mina 2 månader här om man inte räknar koka couscous och hälla på färdig sås över som laga mat, isf är jag uppe i 5 gånger..haha..).


Då jag iförrigår köpte ingredienser, så för att inte behöva slänga de fick jag snällt röra ihop en pastasås idag.
  • 1 burk hela tomater
  • ½  burk majs
  • 1 röd chilli
  • ½  lök
  • 1 zuccini
  • 1 tomat
  • 3 vitlöksklyftor
  • vitlökssalt
  • peppar
  • salt

Hacka och fräs lök, chilli & vitlök i lite olja, häll på burktomaterna och såsen (skär de i bitar först). Tillsätt zuccinin (i tärnade bitar), majsen & tomaten. Låt koka tills zuccinin blivit lite mjuk. Tillsätt salt, peppar & vitlökssalt efter smak. Koka pasta! Bon Appétit!


Supernyttigt & gott!


xoxo, 
Vicky 
Follow Me on Twitter VicktoriaM

No comments: