Monday, March 31, 2008

01.00 är det sängdags

Har bestämt mig för att ställa klockan på 09.00 imorgon. ca 3 timmar innan jag måste åka till flygplatsen. Fram tills dess ska jag fixa lite saker online tänkte jag, och bl.a. se till att checka in dagens Days-avsnitt :D

Har missat att upplysa er om några filmer jag sett under denna tid jag varit hemma, så ni ska få film reviews av 3 filmer.
.
Wallander - Fotografen: Är inget fan av svenska filmer, men såg Wallander - Mastermind, då den visades som en av Lucia Movie Night filmerna för något år sedan, och den gillade jag skarpt, så bestämnde mig för att se Fotografen när den gick på tv. Dock något av en besvikelse, övergick till att hålla på med något på nätet och ha kvar filmen i bakgrunden, sen såg jag typ sista 15 minuterna (de var iofs bra). Kändes dock konstigt att se Johanna Sällström som begick självmord för ett tag sen, gillade henne som skådisfrån allra första början då hon dök upp som Victoria i svenska serien Tre Kronor.

Dead Beuty: Inga kända skådespelare. Kändes som lite mjukporr, men deckar-storyn är riktigt bra och filmen är sjukt intressant och spännande :)


Sidewalks of New York: Riktigt riktigt listig och rolig film som kom ut 2001. Många kända namn, Rosario Dawson (som är sjukt snygg i denna film), Heather Graham, Brittany Murphy (som däremot inte är snygg bara jobbig i denna film). Handlar främst om sex och otrohet, men i en annorlunda "plot".
Six New Yorkers have an interrelated series of relationships. TV producer Tommy, who's just broken up with his girlfriend, has a short relationship with commitment-phobe Maria, who he meets in a video store, and also hooks up with married real-estate agent Annie, who he meets while apartment hunting. Annie is open to a relationship because her husband, Griffin, is cheating on her, which she slowly comes to realize through talking to her friend/co-worker who's gone through the same thing. Griffin, a 39-year-old dentist, is cheating with 19-year-old waitress Ashley, who he picked up in a park; she realizes she can do better when Ben, a hotel doorman and aspiring musician, tries to pick her up, in a belated attempt to recover from his divorce a year ago from schoolteacher Maria (the same Maria from the video store). Most of these relationships seem driven more by a desperate need to be in a relationship than actual love.

puSS,
xXxVickanxXx

1 comment:

Anonymous said...

Fin blogg :D