Saturday, March 22, 2008

The Story of Planica 2008, *uncensoured version* Part One

Wednesday:
Blir väckt ett antal gånger. Tad's flyg är inställt...haha... Löste sig dock tillslut, men vi var i Planica efter 21 istället för ca 18. Blev att käka på Pizzerian = alla var dåliga dagen efter. En en kort runda på Papa Joe. Kort för alla utom Tad. Vi bestämnde även sovrum i lägenheten. Mitt blev sovrummet med dubbelsängen, blev dock även bestämnt att detta skulle vara "gästrummet" så kom någon hem med någon så fick jag eller vem fan som sov där (man vet aldrig i Planica) flytta på sig. Jag blev väckt
av två personer inhoppande i min säng, Tad & Bine. Jag va så himla trött så jag forstod inte att jag skulle lämna sängen, det enda jag kunde tänka på var att sova och att Bine's hår luktade en massa rök, det fick de även höra och ingen sa åt mig att lämna sängen. 3 kanter föreslogs, jag skratta och bara ja ja...haha... Först när de lämnat mitt rum och jag hörde de tussa med varandra i köket, så insåg jag att de kanske ville ha sovrummet..hmm.. Bra jobbat Vicky. Tro mig jag fick utskällning dagen efter för att inte ha hållit avtalet. Jag skyllde dock ifrån mig och sa, det hade räckt med ett ord så hade jag lämnat rummet.

Thurstday:
Schlieri och Artl är de två första man möter i backen, lite ironiskt, men jaja...hehe...Sjukt varmt, från halv nio till halv sju var vi i backen då det blåste och de flyttade fram alltihopa hela tiden. Folk solade och hade sig, jag jobbade, översätta intervjuer ni vet. Schlieri hoppade så överlägset längst, slog nytt personligt rekord i en ny backe, så sjukt glad var han, och även jag =) Lite sur hann jag dock bli på han när jag skulle ta uttalande efter hans sista hopp, men han är duktig han på att ta mig till yttersta gränsen och sen omvända allt till den söta underbara lilla varelse han är. Självklart höll sig Koti långt bakom oss, för att inte inkräkta på mitt jobb ;)


I presscentret i Kranjska Gora fick jag en ny akkreditering, väldigt lätt faktiskt. Kl. 20 skulle det vara miss ski jumping, Papa Joe, så vi hade inte mycket tid. Utan någon mat i kroppen två Absolut vodka pear, apple sour och sprite var man lagom lullig när vi gick dit (Jag, Jossan & Tad), speciellt Tad ...haha... Jag och Linka blev massa fotade, vi väntade på Österrikarna, som skulle sitta i juryn (alla andra var där i tid såklart). tillslut blev jag ombedd att ringa dessa små ÖSV, jag kommer in till domarbordet och säger att de kommer om 5 minuter. Direkt tar killen micken och framför detta, tror ni det snackades efteråt att det var jag som framfört meddelandet? Jaja, sedan ser jag Fetti i andra rummet, jag går till honom och säger vad han gör här, alla väntar på honom. Han säger att han inte vill sitta i juryn, men jag tar honom bakifrån och vi går in ihop på ett tomt golv, ja guess again om folk tittade, och ja alla vet väl vid det hära laget att jag och Fetti inte är helt oskyldiga i relationerna till varandra.

Whiskey Cola hälldes in en efter en,
Morassi var duktig på att fylla mig. Thomi kom och jag blev så glad när jag såg honom, Thomi också vi kramades och pussades lite (till vissa personers ogillande). Måste säga att sen var jag så full att jag inte minns allt. En hel del tid spenderade jag dock med Patty och hennes kusin Anja. Hafi hällde champagne i håret på mig, men skiftade med att tvinga mig att dricka den. Snackade med Thuri (Thomi's storebror), han verkar "veta" väldigt mycket om mig och Thomi, interesting may I say...
Uppehöll mig med några slovener bl.a. Branko Iskra som jag senare dansade fint med mot en pelare (danssex kallade vissa det), Kike tyckte att han var ett mycket bättre sällskap åt mig, han försökte duktigt under kvällen. Jag gjorde klart för honom att han inte är snäll mot mig alltid, något han inte höll med om,
påpekade att han hade en flickvän, något han också inte brydde sig om. Sen kom Cikl med i bilden. Hans tränare hamnade Linka på hotellet med...haha... "Han ska vara fit kl. 10 imorgon bitti". Vissa är jue bara bra lustiga... Men så länge vi har kul så är det bra :) ellerhur?

Utanför Papa Joe mötte jag på österrikare däribland Goldi, som berättade för mig att jag skulle sluta vara så svår och gå med honom. Jag sa att jag inte var svår och sökte stöd hos Bolthas och Kike. De skrattade och sa "Jo, du e svår".

Jag sov relativt tidigt, Jossan och Tad återvände SENT, 5 på morgonen eller nåt.

Fredag, Lördag & Söndag får ni troligtvis under morgondagen :)

puSS,
xXxVickanxXx

5 comments:

Malin said...

Haha äntligen!Och fan vad tad har kommit igång nu:)Han som inte var ute alls förut och är inte bine en kille?eller va?haha

Tasja said...

Malino - finns en Bine som är kille (fd hoppare från Slovenien) och en Bine (från Tyskland ex gf till Isak Grimholm) som är tjej... :)

Vicky M said...

Ja, hon heter egentligen Sabine, kalals bine :)

Malin said...

haha jaha. tycker iofs att jag var grym som visste att det fanns en kille som hette bine.+poäng till mig!;D

Vicky M said...

absolut, jag är stolt över dig :D