Friday, January 30, 2009

Hur mycket kan man tjäna på en blogg?

Folk frågar varför man produktplacerar? Varför man har uppe annonser på sina bloggar, ja kolla vad Kenza publicerade för någon dag sedan så förstår ni kanske.
Hur mycket tjänar du på bloggen?
Svar: Anledningen till varför jag aldrig svarar på det är för att det varierar rätt mycket varje månad. Det beror helt klart på säsongen, när det är mest annonskampanjer och så. Men en till anledning varför jag inte brukar svara på det är för att jag en gång gjorde det men blev inte trodd. Några påstod att jag ljög, så jag valde att låta bli i fortsättningen om det ändå ska vara så. Såg även att när en annan bloggerska svarade på det så fick hon kommentarer som "Varför ljuger du?" osv. Jag tror inte riktigt att folk förstår hur mycket pengar man kan tjäna på en blogg med flera tiotals tusen läsare om dagen.


Har jag tur så kan det se ut såhär vissa månader
Gällande produktplacering måste jag dock tillägga, att jag anser att man ska vara "true to yourself", jag anser att det är billigt att produktplacera om man verligen inte gillar varan eller vad det nu kan vara själv, utan bara gör det för pengarna. Vad tycker ni?

Jag tycker t.ex om att det finns produktplacering, man får tips om nya (eller gamla) saker som finns på marknaden och detta med ett resultat från någon som testat.

puSS,
xXxVickanxXx

3 comments:

Anonymous said...

läser du mogis.se blogg eller blondinbella.se blogg?

hanna said...

Jag förstår inte var pengarna kommer ifrån. Hur kan man tjäna så ofantligt mycket bara genom att några tusen klickar in på ens hemsida?

Vicky M said...

Blondinbellas läser jag, tycker dock den har blivit tråkig senaste året :/ Men jag läser den. Mogi har jag aldrig vatt inne på.

- - - - -

hanna:
jaq visst är det sjukt?
nu handlar det om hundratusentals som klickar in på ens sida i veckan :) Det är bra reklam.