Saturday, January 24, 2009

Zakopane del 1

Jag och Tad gick upp något senare än planerat, så vi begav oss iväg från Innsbruck till Zakopane något sent. Största delen av vägen gick bra, men runt Wien började det regna och Tad's spolvätska till rutorna tog slut, så vi fick köpa 2x3 liter. Sen var den slut efter 20 minuter ungefär!! Vet inte vad han har för bil, men den slukar rutvätska!

Sen tänkte jag att vi skulle käka precis innan den Slovakiska gränsen, då det finns en nice restaurang på den österrikiska sidan, men guess what?! De hade byggt en ny motorväg, så man körde inte alls genom den orten utan hamnade på gränsövergången direkt. Tad var sååå förbannad, gå inte på en killes nerver när han inte har fått någon mat och är irriterad.

Tillslut lyckades vi dock hitta en restaurang, med bra mat och Tad's humör återgick till det normala. Innan vi nådde Zakopane var vi dock tvugna att göra ett stopp till, men inga bensinmackar eller toaletter, så mitt i skogen blev det, och jag var sååå rädd (ja, Jossan rosa bubbelgumstuggande blondin-fasoner :P), sen var det inte kul när 2 bilar kölrde förbi, varav en var buss:
V: med min jävla tur är det säkert österrikarna
T: haha...vem av de har inte sett dig i stringtrosor?!
V: Håll käften!
T: Ja, men vaddå, du springer jue förfan alltid runt i stringtrosor eller dina hotpants som inte täcker något.
V: Jag pratar inte med dig längre

Strax innan midnatt var vi framme på Paparazzi där en del av attachéerna var och Swiss Timing, sen Aga och Szczepan. Jag skulle ha mina nycklar till Karo's lägenhet av Agata och Tad sina av Szczepan. Tjejerna tyckte att vi skulle komma tillbaka, men jag sa blankt nej, orkade inte, var helt slut, och mer än hälften av de brudarna snackar antingen skit om mig, eller så tycker jag att de inte har mycket att erbjuda bakom pannbenet. Jag gick och la mig nästan direkt när jag kom hem.

Nästan dag skulle jag träffas med Kasia M och Kasia S Antrakt, där var även Asia, och Olla och hennes mamma, vilka jag dock först inte såg. Någon från TVN - tv-kanalen kom fram till oss och ville tvunget att vi skulle vara med i ett backhoppniningsreportage, ville först inte, men de övertalade oss. Jag sa dock att det inte skulle vara för personliga frågor. Haha... Ja, jag undrar om hon kunde ha frågat mig om mer om 3S än hon gjorde, no comment no comment no comment, "en av frågorna var hur får man Schlieri? Eller Vad har jag för råd till tjejer som vill ha en backhoppare?"
Hela backhoppningsdelen i FAKTY (typ nyheterna).

Hela intervjun och sedan att kameramannen följde med oss på Krupowki tog typ 30 min, men det blev jue ganska mycket klippt, kanske därför att man inte försa sig något.

Kvalet vanns av Denis Kornilov, alla polackerna kvalade, vilket var sensasionellt. Pratade med Caro, och hon sa att Schofti var hemma för att vila upp sig inför JVM "Alla frågar mig om varför han inte är här! Fast att du frågar förstår jag ;P". - Ja, det är kul att alla vet allt i den här världen, inte för att det som är mellan mig och Mr. S är hemligt, men iaf.

Vi kollade på FAKTY-reportaget hemma hos mig, och hade skitkul åt det. Vi spelade bl.a. med en blå ballong..haha..



Fick en liten julklapp av Linka, ett par rosa hand-cuffs :P Så nu har jag två par *LoL*. På kvällen var det den officiella banketten. Jag fck vara wild card i en pokerturnering..haha... blev 6:a av 10, fick askassa kort *gRRR*. Vissa blev lite mer förfriskade än andra, för min del fick jag snacka med en massa mediafolk som kom fram gällande tv-reportaget. Jag drack väl också en hel del, men jag anser att på en officiell bankett där det fick "jobbfolk" där ska man hålla en viss standard.

Morskie Oko som nästa, Kasia M ramlade omkull när vi väntade på taxin, och sedan när taxin kom flög hon och Grzegorz i marken igen, denna gång dock med taxin i vägen så de smällde sönder en lampa och fick betala den...hahaha... Vi alla höll på att pissa på oss.

I MO var det inte speciellt interessant, Gatsch sa att han kommit från Prestige och att det hade varit skittråkigt där, men jag och Asia bestämde oss att på vägen hem gå inom där iaf.

I VIP:rummet var delar av österrikiska tränarlaget (vilket vi visste sen innan dock). Jag var något lullig och slängde mig ner i soffan och la mig över Koti..haha... Vi hade en rolig diskussion gällande mössor och 3S *LoL*.

Efter ett tag bbstämde jag och Asia oss för att gå (jag var något dead). Liegl bestämde sig för att gå efter, och jag i mitt superba tillstånd kom på en perfekt idé. Jag satte mig i en snödriva (jag hade kooort kjol, dock strumpbyxor), sen la jag mig ner i den, helt plötsligt hör jag någon säga VIIICKYYY och börja dra i mig, guess my luck?! Alla hade bestämt sig för att lämna stället så där står Koti ovanför mig och drar i mig. Jag bara gapskrattar och tycker han ska låta mig ligga min snödriva :D - vilket han såklart inte går med på, utan han tvingar upp mig och börjar bråka med mig om att jag ska ta en taxi hem - något jag vägrar, jag ska minsann gå! Men tillslut lyckas han få in mig i en taxi. Den där Koti, fan vad jag älskar honom asså :) Lovely Austrian Team

Aga frågade sen Koti om jag var OK, "jodå, jag satte henne i taxin, nu ska hon väl klara sig, jag kan jue inte se efter henne 24/7 :P" - ja, lite minnesförlust har han också, då det brukar vara jag som får se efter honom :P

Ja, nästa del får ni imorgon :P

puSS,
xXxVickanxXx

3 comments:

Elina said...

Hej gumman, jaså vad är det för något då? Om du klickar på två av mina länkar på min blogg så kan du också gå med i såna där nätverk, som du får pengar för! Skitsmart!

Min mail är iaf: elvholm@hotmail.com

Och ja jag har facebook! ;)

Pussssssssss

K(ristine) A(malie ) said...

My email is

kickass_pingvin89@hotmail.com

Send me the offer, and I'll take a look at it :)

Tylko Vicky po Polsku said...

ska kolla baby :***
har skickat tiller båda nu :)