Friday, September 04, 2009

Resan till Dubai med stop i London :)

Tisdag:

Taxin hämtade upp oss strax efter 14, tåget över sundet till Kastrups flygplats, incheckning och allt gick smidigt, ovanligt smidigt, och vi hade ingen övervikt på baggaget ;) Det enda var att vi inte fick platser bredvid varann och flyget var överfullt, men British Airways är ett bra bolag (aldrig flugit det innan). Väl framme på London Heathrow, som räknas som den sämsta flygplatsen enligt folk i världen (enligt undersökning). Ja, den är stor, men jag fick ett bra intryck, förutom av någon personal som inte verkade veta ett knyst, som egentligen skulle ha hjälpt till. Men iaf, säkerhetskontrollerna, gick hur smidigt som helst.

Enda minuset var att Heathrow Express inte fungerade, så vi fick ta den vanliga Underground in till London, en timmes resa :/ Gick dock fint, men iaf lång tid jämfört med 15 minuter (ja, OK att det är en femtedel av priset, men iaf). Piccadilly Circus och Trafalgar Square var ungefär vad vi hann med innan vi var tvungna att ta oss ner i tunnelbanan igen. Jag älskar London, och de bjöd på ett trevlig dock blåsigt väder. Ibland kan jag faktiskt ångra att jag inte valde att plugga på Marangoni i London, istället för Innsbruck, eller ja, ånger är fel att säga, ja jag vet inte hur jag ska förklara det. Om ni inte visste det innan, så är iaf Trafalgar Square min favvoplats i London :)
Tillbaka på flygplatsen kom jag på att jag inte käkat något mer än skuren vattenmelon pch en soya chokladdryck under hela dagen, så blev ett paket med sushi (fy satan vad gott, har blivit anti det i Malmö, då det vi köpte vi Värnhemstorget var pyton, någon som kanske vet något bra ställe i Malmö?).

Flyget var trångt, men egen tv och massa filmer. Först började jag kolla på the Hang Over (baksmällan), som går på bio nu, men efter typ halva om ens det stängde ja av den, för dels var jag trött (flyget lyfte nästan en timme efter utsatt tid, typiskt Heasthrow, om jag vet rätt, spelar dock ingen roll om det tar in det i luften dock), satte på Ghosts of the past girlfriends md bl.a. Matthew McConnaghue, men tyckte inte den var bra heller, så efter halva eller så, stängde jag av den, satte på Kelly Clarkson på audion och försökte sova (gick inte speciellt bra). 7h30minuter är flygtiden, så vaknade en knapp timme innan landning, då hade jag sovit som en stock i drygt en timme. Käkade frukost (BA har ovanligt bra flygplansmat!), satte på Ghosts of the past girlsfriends igen, men precis när den började bli bra (d.v.s. mot slutet), så stängde de ner för landning *gRRR*, så får se klart den när vi flyger hem. 07.30 var vi framme på Förenade Arabemiratisk mark, mer exakt Dubai International Airport.