Sunday, March 28, 2010

Stjärnfabriken får 5+


Istället för att sova igår när jag stängde av datorn, så bestämnde jag mig för att läsa ut boken Stjärnfabriken som jag hållit på med ett tag nu. Den är i stil med Djävulen bär Prada, och den är väldigt svår att lägga ifrån sig. Författarna heter Clare Naylor & Mimi Hare och anses vara några av världen´s främsta chiclit författare och jag kan inte annat än hålla med. Jag älskade boken.
Inga universitetspoäng i världen hade kunnat förbereda Lizzie för hennes nya jobb på den berömda filmagenturen The Agency i Hollywood. Där möts megastjärnor och wannabees, mäktiga producenter, regissörer, manusförfattare och andra kändisar.

Lizzie är van vid det politiska livet i Washington DC där hon praktiserat i den amerikanska kongressen. Hennes liv tar en chockartad vändning när hon istället börjar arbeta som assistent åt assistenten till den ryktbare Scott Wagner agenten som kan dra in kontrakt värda 30 miljoner dollar åt sina kändisar men inte hämta sitt kaffe själv Plötsligt finner sig Lizzie i nöjesbranschens nav, mitt bland designerkläder, nyckfulla kändisar och snabba affärer.
I liked the book so much, that I just clicked home the following up novel "The First Assistant" from Ebay :D

xoxo,
Vicky

No comments: