Saturday, December 24, 2011

Det här med Kalle Anka


Julafton börjar med Kalle Anka. Så är det iaf i vårt hus och i många av mina vänners. Kalle Anka är stort i Sverige och jag tror att de flesta svenskar är spikade framför tv:n klockan 15.00 och en timme framåt på julafton. Jag älskar många delar, den första är en stor klassiker med tomteverkstan, likaså älskar jag Piff & Puff, Askungen, samt husvagnssemestern. Sen är det alltid kul att se vilka nya "julkort" som kommer på slutet.

Något som jag dock kom att tänka på först i år är jue att allt är på engelska i bakgrunden eller, det visste jag sedan innan, men det jag främst menar är att det är jue ett amerikanskt program. Hur ser det då ut i USA? Är det en jultradition att titta på "Kalle Anka & Co." där också? Innan man äter? Eller hur funkar det där med detta julprogram? Elina darling, vet du? Eller någon annan som bor i USA?

xoxo,
Vicky

2 comments:

GlamPuss said...

Tror inte de kollar pa KAlle Anka i USA... Men jag evt faktiskt inte haha! Jag vet attd e iaf firar juldagen och inte julafton... :)

Vicky M said...

så mycket vet jag med..hihi...