Thursday, July 23, 2009

Aten here I come..

Well, nästan, började kolla flygbiljetter ner igår, alla är jue med ett stop, så frågan är via vad jag ska flyga. På vilken flygplats vill jag spendera lite extra tid?

Ett val är Wien, som är en liten tråkig flygplats, men som har wireless gratis internet (som såklart är mycket viktigt).

München är ett annat val och München hamnar som en av de 10 bästa flygplatserna Aftonbladets lista. Jag tycker München är ståtlig och stor, men överseende. Dock är incheckningen ganska katastrofal, då alla checkar in via samma kö (Tad missade sitt flyg p.g.a. detta). Sen har vi Frankfurt am Main, min absoluta favvoflygplats. Den är ENORM, cool med typ enkelspåriga banor där det går typ kosmiska tåg mellan terminalerna, och bara helt snurrad, men jag älskar den. Frankfurt ligger på en 7:e plats.


New Yorks JFK ligger på en 3:e plats på de sämsta flygplatserna i världen. Kan inte hålla med, personalen är mycket toleranta och hjälpvänliga, och flygplatsen tycker iaf inte jag att det är något fel på.

Vilken är er favvo resp. värsta flygplats? Jag hatar KASTRUP, d.v.s. Köpenhamn (tyvärr flyger jag typ oftast därifrån). Allt utom Pilgrimbutiken (de har alltid superrea :D) är bläää. För att inte tala om incheckningen (otrevlig personal och kaos) och sedan baggageutlämningen. Tar en evighet och där är det verkligen KAOS, så förstår inte alls hur den flygplatsen inte har hamnat på listan.

puSS,
xXxVickanxXx

No comments: