Thursday, July 30, 2009

Red Bull v.s. Slow Cow


Motsvarigheten till Red Bull har tagits fram av ett canadensiskt företag och heter Slow Cow. Den ska få en att varva ner och bli slö. Läste om den först hos Diana och jag tänkte nog som ni "Vad fan ska man med en sådan drink till?" Men sedan kom jag på att den nog kan vara ganska bra, t.ex. om man har svårt att somna, eller om man måste somna tidigt för att man ska upp tidigt morgonen efter. Eller såklart om man stressar mycket. Drycken innehåller följande: L-Theanine, Chamomile, Passiflora, Valerian, Linden, Hops, Sodium, Potassium
L-Theanine is recognized as a relaxation substance that doesn’t cause sleepiness. It improves overall cognition including ability to learn, memorize, increases cerebral levels of dopamine, commonly known as the neurotransmitter of pleasure. Chamomile is reputed to help in treating insomnia. Passion flower is helpful as a sleep agent. Valerian, Tilia and Hops are all popular in reducing anxiety and stress. Sodium is commonly used in reducing fatigue during exercise.
Vad tycker ni om den? Mer kan läsas HÄR

puSS,
xXxVickanxXx

1 comment:

Elina - Den svenska blondinen said...

Jag tycker det låter smart! Jag skulle personligen behöva en sån drink så jag välkomnar den med öppna armar ;)