Monday, March 18, 2013

Vilken morgon assa!

Godmorgon! Vaknade halv sju i morse, slog pa datorn och lyckades fa fram att jag skulle vara pa skolan först klockan 9 och inte 8 som jag trodde, sa jag la mig för att sova i en 45min till. Jag micro-managent min tid pa morgonen (alskar att sova, jada!). Nar jag gar upp pa riktigt, ja da ar nagon och duschar i MITT badrum, WTF?!?! Som tur kom killen ut efter knappa 10 min, men jag fick snabbt slanga mig i duschen och stressa för att hinna till metron, som jag inte ens direkt visste var den lag.

Nar jag val ska hemifran, sa kan jag inte hitta min hemnyckel, inte i byxfickan och inte i resvaskan dar jag slangde shortsen. Hittar den dock tillslut i sangen...

Val framme pa metron sa finns linje 1 & 2, stod att jag skulle ta linje 1 till min hallplats, men linje 2 gar jue ocksa dit, sa efter 1 hallplats, dar jag skulle ha bytt till linje 1 egentligen, sitter jag kvar. Da det ar ombyggning, tror ni inte metron aker tillbaka till dit jag steg pa?! Sa det var bara att ater igen aka tillbaka, tar typ bara 2 min men iaf. Bytar metro och hoppar av pa ratt station inne i city. Inser da att jag glömt namet pa gatan dar skolan ligger och nar jag kollade Google Maps sa var det ca 650m att ga. Blackberryn vagrar ansluta till ett Wi-Fi nat sa jag praktiskt taget springer runt fram och tillbaka i city i 30 min utan att lyckas koppla upp innan jag hittar en Xerox butik dar jag far lana en dator. 10 minuter senare har jag lyckats fraga mig runt och komma fram till ratt adress ochh skola. 30 minuter sen, men alla satt iaf och vantade, vilket jag ocksa fick gora i 15 min till innan vi blev inslugande för att göra ett kunskapstest - dar jag inte kunde mycket..haha.. Tjejen som laste upp hörförstaelsen hade en brasilienask accent, och jag gillar jue mina harda Cristiano Ronaldo s :P Fattade typ nada och nu sitter jag har och vantar pa vad vi ska göra harnast. Ingen som sgat nat an...
 
xoxo, 
Vicky
 Follow Me on Twitter VicktoriaM!

No comments: