Thursday, September 19, 2013

Svarar ni på okända nummer?

När mobilen ringer, ni tittar på den och det står "dolt nummer" eller ett nummer ni inte känner igen/ej har inskrivet, svarar ni då?

Jag gör det nästan aldrig. Det första jag gör är att skriv in numret på Eniro, finns det inte där så är chansen minimal att jag svarar. Känner liksom på något sätt att det inte finns någon som jag inte känner som ska söka mig, och speiellt inte någon som har ett kontantkort eller ej finns på Eniro. Då får de lämna ett meddeland eller skicka ett SMS istället. Speciellt nu när jag bytt mobilnummer sedan jag kom tillbaka till Sverige från Brasilien och typ ingen har mitt nummer. 

I Polen har de en sådan funktion att du kan spärra alla inkommande samtal från dolda nummer, så om någon ringer från ett dolt nummer så svarar en telefonvarare som säger "denna personen har spärrat samtal från dolda nummer" och så kommer det en upptaget signal och så avbryts samtalet. Smart va?
 

xoxo, 
Vicky 
Follow Me on Twitter VicktoriaM!

No comments: