Tuesday, July 17, 2007

Champagne all day

nästan... Min nyttiga bergsvndring förvandlades till att ta liften upp till Alp Languard 2326m (självklart glömde jag kameran *gRR*), men tänkte promenera ner (tar ca 1h), men där uppe på uteterrassen sitter Sonja och Gutsi och stoppar mig. Jag beställer en Cola Light, men blir snabbt "itvingad" Rosévin. Kvinnan som tog emot beställningarna var helt lost:
Sonja beställde Prosseco för 12chf, men fick Pommery för 30chf.
Sonja & Gutsi beställde bladsallad, men fick mixad sallad.
De beställde Bratwurst med rösti och löksås, efter 30 minuter sa de till eftersom de inte fått maten. Efter ca 45 minuter fick de maten, dock utan löksås. Löksåsen kom efter ytterligare 10 minuter.
Jag beställde en nöttårta, efter 20 minuter fråga jag om hon kommer med den, då svara hon surt att ja strax, fick den efter ytterligare 10 minuter.

Sen ska vi betala, så kommer hon med räkningen och säger 198,2CHF, så vill hon ta med sig kvittot, vi bra nä nä nä, vi vill se det.

Hon hade tippat en Café Languard för mycket (3 istället för 2), hon hade tippat då den mixade salladen istället för bladsallad (dvs 19 istälet för 13CHF, fast Sonja & Gutsi sa inget), sen hade hon tippat en Krämsnitt, som vi inte beställt, fast min nöttårta var inte med. Sen iofs hade hon inte tippat för Pommeryn utan för det som Sonja egentligen beställde, dvs Prosseccon.

Helt väck va hon! Jag skulle då vara på min masage kl. 15, men kl. 14.45 bara whooops, får nog ringa och omboka, så beställde vi in ännu en flaska me Rosévin. Sen då Café Languard (kaffe med Amaretto). Och innan vi tillslut skulle ta liften ner (för att gå ner var det inget snack om efter 2 0,75l flaskor Rosé på tre personer, sen det kaffet med Amaretto och sen inan vi
gick ner fick vi en shot var).

Klockan var strax innan 17 och jag skulle egentligen börja jobba kl.17.30, men ringer min chef och frågar om jag kan börja 18 istället (Sonja & Gutsi's idé då de bestämnde att vi skulle sitta i deras trädgård och dricka champagne). Så vi går tll de, Gutsi hämtar en Magnumflaska (1,5l) och nötter. Fick dock börja kl. 18.30 istället, men kan säga att jag va duktigt lullig efter allt drickat plus den där 1,5litern skumpa precis innan jag börja, sen kan tilläggas att den nöttårtan var det enda jag ätit på hela dagen, då jag skippade lunchen *whOOps*.

puSS,
xXxVickanxXx

No comments: