Sunday, December 14, 2014

Är nyhetsbrev svaret?

Fler och fler startar företag, vi vill alla komma någon vart i livet, göra något eget, att starta något kan vara ganska enkelt, men hur utvecklas man sedan? Hur blir man större? Hur gör man på bästa sätt för att nå ut till sin publik och sina kunder?

Jag märker ganska tydligt att med tiden börjar fler och fler företag inse att det gäller att ge sina kunder så mycket information och erbjudanden som möjligt, att påminna om att de finns för det är ju en hel djungel där ute med liknande företags, så syns man inte så kommer någon annan och tar ens plats. Broschyrer som hamnar i brevlådan slängs ofta direkt, eller så orkar man inte läsa de när man kommer innanför dörren direkt, man lägger de åt sidan och glömmer bort de och till slut slängs de, eller så går "giltighetstiden ut". Så hur når vi ut på ett bättre sätt?

Ett av de bästa sätten just nu att nå ut till sina kunder är genom nyhetsbrev. Då företaget kan utforma nyhetsbrevet precis efter eget tycke, men samtidigt bygga in direktlänkar till det som man vill nå ut med. Vare sig det är en nyhet (som någon kanske vill läsa mer om), ett nytt erbjudande, en tävling som får fler kunder till att besöka hemsidan och kanske beställa fler produkter, veckans produkter, recensioner, ja möjligheterna är oändliga och det bästa av allt är att ALLA läser sina email.

Jag personligen slänger aldrig ett nyhetsbrev, jag ögnar igenom alla nyhetsbrev jag får från företag jag "följer" eller är intresserad av och ofta ramlar man över något som man kanske inte alls hade en tanke på.

Det är alltså ett perfekt sätt att kommuicera med sina kunder, men sedan är det lätt att följa upp hur pass bra nyhetsbreven har gått, hur många nya kunder som subskriberar och även få feedback - allt detta genom Rule's program för nyhetsbrev.
 

x

No comments: