Thursday, March 20, 2008

"You lost weight"

Trevligt att bli uppmött på Svågertorp av min paps och det första han säger är inte hallå, hej eller whatever utan just detta. Mamsen var inte bättre, men men...

Iaf min resa Planica-Wien-Köpenhamn-Malmö var inte helt lätt. Något lagom möra fyra tjejer satte sig i en bagageöverfull bil. Aga körde, vi skratta och hade oss, irriterade oss på en viss något korkad tjej.
T: Jag flög med Lufthansa till München och planet blev först inställt. O: Flög du med LOT eller?
Något som var mindre kul på vägen var att Aga och Agata skulle röka i bilen (nä, inet min bil, det hade de aldrig fått), jag bara hatar det och mår så jävla illa, men men. Agata lyckades efter ett tag bränna hål i taket (don't ask me how), hela stämmningen förändrades och nä, Aga v
ar inte glad. Efter ett stop på en Shell-mack köpte jag en ny Magnumglass Delicious (tror jag den heter??), lyckades öppna den stoppa den i munnen, sen efter en skrattattack låg den på marken och jagt fick snällt gå in och köpa en ny för 2,20€ ;P

Väl framme i Wien stack vi och käka på en amerikansk pub, och nä, jag beställde på tyska, ja vi var fan i Österrike, då beställer jag på tyska så det så! (ja de resterande 3 tjejerna beställde på engelska).

Dagen efter tänkte jag vara ekonomisk, istället för att ta en taxi till flygplatsen för 30€ så skulle jag ta tåget som går 5 minuter från Aga. Skulle vara tvungen att byta en gång och det från samma plattform sen skulle jag hamna på flygplatsen... Guess how that went?!
Det är banarbeten, d.v.s. först åkte jag en station, där säger de att det är ändhållplatsen för just detta tåg. Så jag får snällt hoppa av, vänta i 10 minuter på nästa tåg, hoppa på detta. Hoppa av efter en station, ta mina väskor och byta tåg, självklart innebar detta tågbyte springa i olika trappor och våningar. Tillslut hamna jag på ett tåg till Rennweg, 2 stationer sedan av och byta till flygplatståget. Detta tåget hade dock precis gått fick jag reda på och nästa var om en halvtimme. Jag tog en titt på klockan och insåg att det eventuellt kunde bli tajt, och missa flyget ännu en gång ville jag inte (ja, det har hänt ett par gånger innan..haha.. New York, Warszawa, Stockholm..
you name it). Förbannad och med 2 tunga väskor + en lap top och proppfull handväska begav jag mig ut ur tunnelbanestationen.

Tror ni man ser någon jävla taxi någonstans?!!? Tillslut gick jag in på en bank och bad de beställa en åt mig. Taxin kom och min s.k. ekonomiska tripp blev iaf de 30€ som jag tänke spara, därtill en massa stress och så tågbiljetten... Så ekonomi my ass säger jag bara. Skönt att kunna slappna av i loungen i 40 minuter innan planet gick iaf :) Blev en lite bumpy ride, men landningen i Köpenhamn gick fint :)

puSS,
xXxVickanxXx

No comments: