Friday, March 21, 2008

Social Swedish Buttelfly

Kaytan hörde av sig via mobilen som är inskriven som "Kayt 2". Har kollat igenom hela fotogallerietSkijumping.pl pch hittat enstaka fel som nu har rättats :) Såg att stor del av mina foton förestället Schlieri, så det lär återigen stå i gallerikommentarerna att "Miss fotografen har ihop det med herr Gregor, har jag hört". Jaja, folk snackar mycket..

Skulle iväg till Piccaboo's Springbreak Party, men först hade jag jue ingen alkohollust, sedan ringde Pitten och sa att hon inte skulle fixa det för hon är för sjuk, Kaytan ligger också sjuk, så jag bestämnde mig att jag skulle inte heller går.

När jag bodde i Malmö var jag social butterfly, ville folk inte hänga med vidare till Privé när Tunneln stängde, ja då gick jag själv. Jag kände jue ändå "alla", bartendrarna, klubbcheferna folket, så behövde inget bihang. Men nu helt ärligt ville jag skriva att jag känner mig vilse, känner fortfarande en massa folk, och känner jag inte de som jobbar, så lär jag känna dem direkt, men det är inte samma. Att komma hem till Sverige känns som att komma till en avväjningsklinik, där jag tar igen mig, jag känner inget tvång av att gå ut.

Jag trivs alldeles utmärkt med en Red Bull i ena handen och en
Bonaqua Silver i andra. En annan sak jag stör mig på är att jag inte kan dricka och köra bil här (ja don't kill me). Menar inte att jag ska vara asfull, men i Innsbruck kan du lungt gå ut, dricka 2 eller 3 drinkar under kvällen och köra hem, 0,5 promille gräns. Att behöva bli körd eller slösa flera hundralappar på taxi en kväll är ännu något som gör att man blir negativt inställd.
.

Mitt liv känns så långt bort ifrån detta land och folket här. Känns som om de flesta ändå inte förstår, för nä, jag lever inte ett vanligt stillsamt och enkelt liv. Det är fan inte enkelt någonstans faktiskt. Men jag är nöjd, sjukt nöjd och hade inte velat byta ut det om jag ens hade fått. USA kommer nog ändå alltid vara drömmen. Jag kunde ha flyttat dit, inte det att det inte fanns möjlighet varken då eller nu, men jag vill ha USA som min dröm, det är bra så :)

puSS,
xXxVickanxXx

No comments: