Tuesday, April 02, 2013

3 veckor sen kom jag till Rio de Janeiro

The time just flies! I've been in Rio de Janeiro for 3 weeks today! 

Shit asså, tiden verkligen flyger iväg. 3 veckor har jg nu spenderat i Brasilien och jag börjar känna mig hemma. Väntar fortfarande på att bli av med våningssängen i mitt rum och få en normal säng (allt är väldigt omständigt här i Brasilien), men för övrigt så känns det som jag vet det mesta, vet vart saker finns och språket börjar ljusna. För jag kan minsann tala om för er att det inte var lätt i början då vad man än ville göra eller få fram, så var det "Não entendo". INGEN pratar engelska här, iaf inte på restauranger och butiker eller vad man nu skulle vilja fixa.

Men jag är väldigt glad i staden och ser fram emot de kommande månaderna :)

 

xoxo, 
Vicky 
Follow Me on Twitter VicktoriaM

2 comments:

Heponimake said...

Hej gumman! Hur länge ska du vara borta?
Kram

Vicky M said...

hej!
är borta t.o.m. 27:e Maj :)
kram