Friday, August 02, 2013

Fotografiska Museet

Jag och Petra spenderade ett par timmar på Fotografiska Museet igår. Helmut Newton är huvudutställaren, men sedan finns även Motohiko Odani och Håkan Elofson.

Motohiko Odani med en ganska hemsk serie...
 tills man kollar riktigt nära och det visar sig vara...
 ...hallon/bär

 Håkan Elofson skildrar sin resa till Bombay där det mesta är taget medan han sitter i en taxi
 ”Vad fan håller jag på med? Trettio års fotografisk moral landar som en klump i magen. Jag sitter i en taxi med nervevad ruta, söker intuitivt händelser i det pågående vardagslivet. Jag funderar medan jag fryser ögonblicket, ifrågasätter mitt tillvägagångssätt, mig själv som fotograf och människa. Vem är jag som sitter i en taxi och fotograferar fattigdomen i Bombay?

Efter att ha tittat på utställningarna så gick vi upp till bistron och tog en buffelmozzarella sallad var och njöt av utsikten och lite live musik (musiken njöt man dock inte av direkt...).

fantastisk utsikt från bistron


Tog en massa bilder på Helmut Newton så kommer göra ett eget inlägg med bara hans bilder. 

Helmut Newton
för franska ELLE 1976



xoxo, 
Vicky
Follow Me on Twitter VicktoriaM!

No comments: