Thursday, April 10, 2008

EKG och hela köret

Måste säga att jag var nervös inför hela läkarkontrollen, jag är lite anti sjukhus/mottagningar. Läkare för mig betyder att något är fel. Först fick jag fylla i ett formulär, om mig själv och närståendes sjukdomshistoria. Sedan fick jag snällt klä av mig, fick konstiga runda grejjer fastsatta på olika ställen på kroppen, detta var då EKG:et. Sen fick jag sätta mig på en spinningcykel (fortfarande med EKG-knopparna på), fick även en mask på mig, sen var det bara att börja cykla. Spiro-test kallas det förresten.

Mitt i det hela fick jag någon form av panikångest, hade tankar att jag skulle kvävas och började andas som om jag inte fick luft, jag lyckades dock lugna ner mig, men efter knappa fem minuter började det igen (inte så nice faktiskt). När testet var slut, var det dags för lungtest, senare blodprovstagning (som jag fortfarande är anti, fast jag knappt känner något) och sist men inte minst, kissprov :P

På måndag har jag tid så vi ska kolla provresultaten :)

Sedan begav jag mig över till gymmet, drygt en timme på Cross-country runnern, med MTV i hörlurarna, var programmet True Life som gick vilket I like a lot :)

Sedan ca 15 minuter i Roller-studion innan jag gick ner i Vitalbaren, beställde en Äggvite vaniljshake (sjukt mättande och bra). 8 minuter i solariet, sedan duscha och så färdig :) Över 4 timmar spenderade jag där! D.v.s. ihop med undersökningen. Och det var 22,5 grader på termometern ute kl. 18.00 :D

puSS,
xXxVickanxXx

2 comments:

Malin said...

duktigt.Nån speciell andledning till testet?oh så avis på vädret

Vicky M said...

man måste göra det här när man börjar på gymmet, ja asså inte det utökade som jag gjorde, men grundtestet. och ska jag ändå testas kunde jag likaväl göra rubbet :)