Friday, May 09, 2008

Då & Sen lista

Tycker alla ska kopiera den och sätta i sin blogg, själv snodde jag den av Anna Hibbs :)

För 5 år sedan…
Var jag inte ens 18 år. Jag var ute och reste en massa och skolan stod inte högt upp på min prioriteringslista, dock fick jag bra betyg i de ämnen där jag närvarade. Hästarna tog upp en stor del av mitt liv, hade för tillfället 2 stycken om jag inte minns fel. Flying Dutchman och Aristo.

För 3 år sedan…
Var det dags att ta studenten. Helt klart en av de bästa dagarna i mitt liv. Vi festade en massa, ute varje helg, spenderade en massa pengar på skumpa och drinkar och så var jag iväg på backhoppning en massa. Jag var dock ganska förvirrad, visste inte riktigt vad jag skulle göra med livet. USA? Fortsätta med backhoppningen eller lämna denna världen? Hästar? Skulle jag sälja Dalene's Shipping? Ge det en chans? Låna ut?

För 1 år sedan…
Hade jag bott i Innsbruck i drygt ett halvår. Jag började inse att jag gillade en viss person jävligt mycket, något jag försökt förneka ett bra tag, men en viss händelse fick det att gå upp för mig. Kaytan var på besök och vi festade en massa. Så här skrev jag ganska exakt för ett år sedan i bloggen:

Luck in Game or Love...

...so can anyone tell me where the fuck is my LOVE? Or maybe I do know where he is, but why isn't he here right now? I've come to the conclusion, that now, really, I won't f*cking care if people don't think it's right, I do like him! How stupid it may sound, but I do. I will tell him, if he already didn't noticed or been told. And I do know that he likes me, the question is just how much?

The fact that everyday I wake up I'm singing "Love is in the air" it's quite stupid and it starts getting me on the nervs, but hey, you know what? Maybe I'm in LOVE? haha..what a joke, I and in Love? na na na, don't think so, but I'm sure amused... :)

Arkivet för Maj 2007 har ni HÄR

För 3 månader sedan…
Hade jag fullt upp. Iofs mellantermins lov, men en massa på schemat. Och jag var ganska uppe i det blå över en person. Well är jag fortfarande, men just då var det saker som hänt i Zakopane kort innan.

Igår…
Klara jag av lite ärrenden, sen kollade jag bara på TV. Dirty Sexy Money, Germany's Next Topmodel by Heidi Klum.

Imorgon…
Ska jag plugga ute i det fina vädret. Förhoppningsvis är jag inte bakis och förhoppningsvis vaknar jag upp hemma...

Om ett år…
Oj, ja ska vi gå på hoppet, så hoppas jag att jag har fått det jag vill ha :) Eller Den, heter det kanske, eller iaf att saker mellan oss är lite mer på det klara än nu. Jag är kvar i Innsbruck och är något bättre på att plugga än nu. Därtill hoppas jag att några av mina projekt har tagit fart ordentligt :) Kan fortfarande inte berätta nåt, sorry :/

puSS,

xXxVickanxXx

No comments: